رسانه اینترنتی فانیلی

شخصیت شناسی بر اساس انواع امضا

امضا کردن افراد مختلف ویژگی های خاص خود را دارد که شما بر اساس آن می توانید به شخصیت طرف مقابلتان پی ببرید.

اگر می خواهید بدانید واقعاً دوست، همکار و … شما چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند، بهتر است یک قلم و کاغذ جلوی آنها بگذارید و از آنها بخواهید به عنوان یادگاری برای شما امضا کنند. متخصصان نشانه شناسی و گروهی از روانشناسان معتقدند که نحوه امضای افراد می تواند برخی از ویژگی های آنها را آشکار کند و به ما بگوید که در مقابل آنها چه رفتاری باید داشته باشیم پس با فانیلی مگ همراه باشید.

شخصیت شناسی بر اساس امضا کردن

شما می توانید به راحتی از روی امضا افراد پی به شخصیت آنها ببرید. در ادامه شخصیت افراد مختلف را براساس نوع امضا کردن آن ها توضیح داده ایم:

امضا افراد منطقی

اگر هنگام امضا کردن، خودکار را در جهت عقربه های ساعت حرکت دهد، فردی منطقی است. اما اگر حرکت مخالف عقربه های ساعت انجام دهد، احتمالاً با فردی روبرو هستید که به راحتی دلایل شما را نمی پذیرد و قانع نمی شود، زیرا افرادی که خلاف عقربه های ساعت امضا می کنند، معمولاً افراد غیر منطقی هستند. بنابراین بهتر است هنگام امضای فرد مقابلتان، حضور داشته باشید تا علاوه بر شکل امضا، جهت حرکت خودکار را نیز روی کاغذ ببینید.

امضا افراد بی خیال

آنهایی که امضایشان گنگ و خط خورده است و با عجله و بدون معطلی امضا می کنند، زندگی را آسان می گیرند و به خاطر موانعی که بر سر راهشان است، زندگی را به طعم خود تلخ نمی کنند.

امضا افراد جدی

افرادی که هنگام امضا کردن، قلم را روی کاغذ فشار می دهند، اغلب افرادی جدی و منظم هستند. اگر کاری را به آنها سپردید، لازم نیست نگران انجام آن باشید، زیرا نظم و انضباط آنها نگرانی های شما را برطرف می کند، اما باید بدانید که این افراد استرس زیادی دارند.

 امضا افراد مرموز

این افراد هنگام امضا کردن، خودکار را به آرامی روی کاغذ حرکت می دهند و مراقب هستند که به بهترین شکل ممکن امضا کنند. احتمالاً شخصیت این افراد با چیزی که نشان می‌دهند، بسیار متفاوت است و در واقع می‌خواهند خودشان را بهتر از آنچه که هستند، نشان دهند. در مقابل چنین افرادی کمی محتاط باشید و زمان بیشتری را برای شناخت خود واقعیاین افراد صرف کنید، زیرا به احتمال زیاد آنها چیزهای زیادی برای پنهان کردن از شما دارد.

امضا افراد مغرور

افرادی که به جای امضا نام خود را می نویسند، خود را فردی ارزشمند می دانند و به توانایی های خود ایمان دارند. آنها دوست دارند، نام خود را در همه جا مطرح کنند و آنقدر خود را برجسته و قدرتمند می دانند که ممکن است گاهی مغرور و خودخواه به نظر برسند. این افراد تمام تلاش خود را می کنند تا در موقعیت های شایسته قرار گیرند و در نتیجه حس غرور خود را ارضا کنند.

امضای برونگراها

اگر با فردی برخورد کردید که بزرگ و با حروف درشت امضا می‌کند، احتمالاً با فردی برون گرا سر و کار دارید. بررسی ها می گویند که آنها افرادی با اعتماد به نفس هستند که گاهی اوقات بیش از حد خود را باور دارند، اما به دلیل اراده قوی می توانید روی آنها حساب کنید. از سوی دیگر کسانی که سمت راست یک متن را امضا می کنند، افراد برون گرا و اجتماعی هستند که دوست شدن و نزدیک شدن به افراد غریبه برایشان بسیار سخت است.

امضا افراد خجالتی

کسانی که کوتاه و کوچک امضا می کنند، افراد خجالتی با اعتماد به نفس پایین هستند. آنها معمولا خود را در حاشیه قرار می دهند و در مهمانی ها به راحتی با غریبه ها دوست نمی شوند.این افراد به شدت اعتمادبه نفس پایینی دارند به طوری که حتی نمی خواهند فضای زیادی را در صفحه اشغال کنند و سعی  میکنند یک امضای کوچک داشته باشند.

امضا افراد صادق

مطالعات نشان می دهد که اگر شخصی بالای فرم را امـضا کند، احتمالاً صادق نیست، اما اگر پایین فرم را امـضا کند، می توانید به گفته های او بیشتر اعتماد کنید. به گفته کارشناسان، کسانی که بالای فرم را امـضا می کنند، کمتر به تعهدات خود پایبند هستند. پس بهتر است قبل از اعتماد به او بهانه ای برای گرفتن امـضا پیدا کنید.

امـضا افراد لجباز

اگرفردی از خطوط عمودی در امضای خود استفاده کرد، باید بدانید که یک فرد لجباز است و معمولاً هر کاری را که می خواهد، انجام می دهد، زیرا این افراد معمولاً بر تصمیمات و کارهایی که می خواهند، انجام دهند، اصرار دارند. البته این ویژگی آنها همیشه بد نیست، زیرا برای رسیدن به آنچه می خواهند، تلاش می کنند و پافشاری دارند.

اـمضا افراد عصبی

اگر با فردی روبرو هستید که امضای او شلوغ است، بدانید که او شخصیتی مضطرب و ناآرام دارد، به خصوص اگر این فرد امـضایی با شکل های آشفته و پیچیده انتخاب کرده است، می توانید به راحتی احتمال مضطرب بودن او را مطرح کنید. چنین فردی به راحتی می تواند عصبانی شود، پس در مقابل او کمی محتاط تر باشید. بعید نیست که این افراد مشکوک باشند و بخواهند از تمام رفتارهای شما باخبر شوند.

امـضا درونگراها

مغمولا افرادی که سمت چپ صفحه را برای امـضا انتخاب می کنند، افراد درونگرا هستند . این افراد از قرار گرفتن در گروهی که کسی را نمی شناسند، رنج می برند. آنها به کار خود مشغول هستند و قرار گرفتن در موقعیت های ناگهانی می تواند آنها را به شدت مضطرب و حتی ناامید کند.

امـضا افراد مهربان

افراد مهربان و بخشنده هنگام امـضا، قلم را خیلی آهسته روی کاغذ حرکت می دهند. سادگی امضای آنها از دل ساده آنها می گوید. آنها یا شخصیت ساده ای دارند یا تحصیلات بالایی ندارند. این افراد به راحتی تحت تاثیر حرف دیگران قرار میگیرند.

امـضا افراد سخت کوش

کسانی که از خطوط منحنی و بدون زاویه در امضای خود استفاده می کنند، افرادی سخت کوش هستند که با هوش و پشتکار خود به هر آنچه می خواهند، می رسند. این افراد بسیار مصمم هستند و تا رسیدن به اهداف خود صبور و بردبارند. آنها حتی در مواجهه با مشکلات هرگز از تصمیم خود دست نمی کشند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.