رسانه اینترنتی فانیلی

سنگ ماتریکس؛ عجیب اما گران!

در دنیا سنگ‌های زیبا و قیمتی بسیاری وجود دارد؛ اما ارزش برخی از سنگ‌ها اصلا قابل قیمت گذاشت نیست. یکی از این سنگ‌های قیمتی و با ارزش، سنگ عقیق است که انواع مختلفی دارد. یکی از انواع عجیب و بسیار کمیاب عقیق، سنگ ماتریکس است.

اگر این سوال برایتان پیش آمده که سنگ ماتریکس چیست باید بگوییم که یکی از سنگ‌های بسیار گران‌قیمت و زیبا است که زمان تشکیل آن به میلیون‌های سال پیش برمی‌گردد. اگر می‌خواهید با این سنگ عجیب و زیبا بیشتر آشنا شوید، با مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید.

سنگ ماتریکس چیست؟

این سنگ یکی از انواع سنگ عقیق است که آن‌قدر ظاهری متفاوت دارد که به‌راحتی قابل تشخیص است. نکته عجیب و جالب درباره این سنگ آن است که خودش به‌تنهایی در طبیعت وجود ندارد؛ بلکه از یک سنگ دیگر مانند سنگ‌آهن یا ماسه‌سنگ به‌عنوان سنگ میزبان استفاده می‌کند! به همین دلیل برخلاف سایر سنگ‌های زینتی سطحی صاف و صیقلی ندارد. در حقیقت سنگ ماتریس به‌صورت بلورهای درخشان و زیبا درون یک سنگ دیگر تشکیل می‌شود.

سنگ ماتریس چگونه در طبیعت شکل می‌گیرد؟

پروسه تشکیل این سنگ عجیب به میلیون‌ها سال پیش برمی‌گردد. درست زمانی که سیالات غنی از سیلیس به شکاف‌ها و حفره‌های درون این سنگ‌های میزبان نفوذ کردند. با سرد شدن تدریجی این مایعات، عقیق زیبا و فریبنده‌ای شکل گرفت. این سنگ عجیب با رنگ‌های آتشین و دلربایش و تضادی که بین خاک تیره و بلورهایش شکل گرفته، یکی از زیباترین گنج‌های زمین است.

ظاهر سنگ ماتریکس چگونه است؟

ماسه‌سنگ یا سنگ‌آهنی که به‌عنوان سنگ میزبان عمل می‌کند معمولا سیاه، قهوه‌ای یا خاکستری تیره است. با این وجود به دلیل سرد نوع سرد شدن سیالات سیلیس رنگ‌های پر جنب‌وجوش و گرمی درون سنگ میزبان خانه کرده است.

جالب است بدانید که رنگ این سیالات سرد شدن در هر سنگی ممکن است متفاوت باشد و شاید اصلا نتوان در طبیعت دو سنگ ماتریکسی یکسان را پیدا کرد! این سنگ‌ها ظاهری بسیار شبیه به ژله دارند و وقتی آن‌ها را نگاه می‌کنید به نظر نرم می‌رسند؛ اما جنسی بسیار سخت دارند. به همین دلیل به آن‌ها اپال می‌گویند.

ارزش سنگ ماتریکس چقدر است؟

این سنگ‌ها برخلاف سایر انواع سنگ عقیق چون به‌صورت کمیاب‌تر و نادرتر در طبیعت وجود دارند، از ارزش و اهمیت بالایی برخوردارند و در میان سنگ‌های قیمتی دسته‌بندی می‌شوند. به همین دلیل از این سنگ در جواهرسازی‌ها استفاده می‌شود همچنین کاربرد آن همراه با طلا می‌تواند ارزش طلای شما را چند برابر کند.

سنگ ماتریکس را در چه جاهایی می‌توان پیدا کرد؟

اپال ماتریکس را می‌توان در مکان‌های مختلف در سراسر جهان از جمله استرالیا، مکزیک و اتیوپی یافت که هر کدام دارای نوع و ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند.‌ با این حال استرالیا کشوری است که بیشتر از سایر کشورهای در آن می‌توان سنگ‌های اپال را پیدا کرد. جالب است بدانید که سنگ ماتریکس و اپال نگین ملی کشور استرالیاست. جالب است بدانید که در استرالیا و سایر نقاط جهان مردم معتقدند که این سنگ‌ها خاصیت درمانی دارند؛ اما آیا سنگ ها واقعا خاصیت درمانی دارند؟

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.