مراسم رونمایی از برند «رانوی»، شرکت مشاوره مدیریت و سرمایهگذاری، روز سهشنبه ۲۷ آذر در استودیو ویکست برگزار شد. در این مراسم، مدیران «رانوی» و هلدینگ فاخر به همراه فعالان حوزه سرمایهگذاری خطرپذیر و خبرنگاران حضور داشتند.
رانوی بهعنوان شریک مدیر (General Partner) فعالیت میکند و هدف آن ارائهی خدماتی برای بهینهسازی سرمایهگذاریهای هلدینگها و استارتآپها است. رضا سمیعزاده، مدیرعامل هلدینگ فاخر، با اشاره به اهمیت همکاری در اقتصاد مشارکتی، تأسیس رانوی را گامی برای تقویت شبکه نوآوری این هلدینگ دانست.
میثم زرگرپور، مدیرعامل «رانوی»، به معرفی مدل General Partnership as a Service پرداخت و گفت: «رانوی به صاحبان سرمایه کمک میکند بهترین گزینههای سرمایهگذاری را با کمترین دغدغه انتخاب کنند. او همچنین تأکید کرد که این شرکت در کنار خدمات جذب سرمایهپذیر، به ارائهی خدمات پس از سرمایهگذاری و آموزش نیز میپردازد.»
یکی از دستاوردهای اولیهی رانوی، طبق اعلام مدیران شرکت، کاهش ۶۷درصدی نیاز مالی یکی از استارتاپها در اکوسیستم فاخر بوده که بهگفتهی زرگرپور، با تغییر در مدل کسبوکار آن استارتاپ محقق شده است.
در بخش دوم مراسم، پنلی با محوریت «چالشهای سرمایهگذاری خطرپذیر در هلدینگها» برگزار شد. شرکتکنندگان در این پنل، از جمله مدیران رانوی، گلرنگ ونچرز و آیریا، به بررسی موانع و فرصتهای پیش روی CVC-ها و اهمیت تغییر نگرش به سرمایهگذاری پرداختند.
در پایان، لوگوی «رانوی»، الهامگرفته از قوس آذر و ترکیبی از هنر، صنعت و اصالت، رونمایی شد. این شرکت امیدوار است بتواند تحولی در اکوسیستم سرمایهگذاری کشور ایجاد کند.