رسانه اینترنتی فانیلی

راز های مرموز از مجسمه آزادی!

حتما نام مجسمه آزادی را شنیده‌اید؛ اما آیا می‌دانید این مجسمه چه رازهایی را در دل خود پنهان کرده است؟ می‌دانید زن مجسمه آزادی کیست و چهره این مجسمه از چه کسی الهام گرفته شده است؟ می‌دانید ریشه تاریخی این مجسمه به ایران و تخت جمشید برمی‌گردد؟

مجسمه آزادی یکی از مشهورترین مجسمه‌های دنیاست که سالانه چهار و نیم میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند درحالی‌که این مجسمه یکی از اسرارآمیزترین مجسمه‌های دنیاست و همچون آبشار نیاگارا مملو از رازهای بسیاری است. همراه رسانه اینترنتی فانیلی به اسرار این مجسمه پی ببرید.

زن مجسمه آزادی کیست؟

این سوال که مجسمه آزادی کیست و چهره معروف ترین تندیس آزادی دنیا از چه کسی الهام گرفته شده است، سوالی است که هرکس حتی اگر عکس این مجسمه را دیده باشد حتما از خود پرسیده است. معروف ترین تندیس آزادی دنیا از یکی از شخصیت‌های اساطیر رومی به نام لیبرتاس الهام گرفته شده است.

مجسمه آزادی نماد چیست؟

این مجسمه را فرانسوی‌ها در سال 1886 میلادی به مناسبت صدمین سالگرد استقلال امریکا از استعمار بریتانیا ساخته و به این کشور هدیه دادند. به همین دلیل یونسکو معتقد است که این تندیس باشکوه نمادی از تجلی شاهکار روح انسان است و آزادی، صلح، حقوق بشر، لغو برده‌داری و گسترش دموکراسی را به جهان یادآوری می‌کند. بااین‌وجود فرانسه به نیت دوستی بین دولت امریکا و فرانسه و نیز رهایی امریکا از استعمار بریتانیا این مجسمه را ساخته و به ایالات‌متحده تقدیم کرده است.

داخل مجسمه آزادی چه شکلی است؟

داخل مجسمه یک پلکان مارپیچ تعبیه‌شده که از کف مجسمه تا قسمت تاج بالا می‌رود و از درون تاج نیز می‌توانید توسط پنجره‌های تعبیه شده به تماشای چشم‌انداز نیویورک بپردازید.

حقیقت‌هایی درباره مجسمه ازادی

زنجیرهای پای مجسمه در حقیقت نمادی برای پایان جنگ داخلی است.

تاج ستاره مانند هفت پر مجسمه نمادی از هفت قاره است.

سازنده مجسمه ازادی، مجسمه‌سازی فرانسوی به نام فردریک آگوست بارتولدی بوده است که برای ساخت آن 10 سال زمان یعنی از سال 1875 تا 1886 صرف کرده است.

فریدون جنیدی معتقد است ماجرای به آتش کشیده شدن تخت جمشید توسط اسکندر و معشوقه‌اش تائیس الهام‌بخش ساخت این مجسمه بوده است و اجزا این تندیس درست مانند نقاشی‌های تاریخی تائیس است.

مشعل مجسمه قبلا فانوس دریایی بوده است: مشعل مجسمه طوری طراحی شده بود که به‌عنوان یک فانوس دریایی عمل کند، اما فقط برای مدت کوتاهی از آن استفاده می‌شد. مشعل در سال 1916 با چراغ‌برقی جایگزین شد.

طراحان این مجسمه هیچ‌گاه فکرش را نمی‌کردند که رنگ این مجسمه سبز شود! ورقه‌های مسی که در ساخت این مجسمه به کار رفته‌اند، به‌مرور زمان و به دلیل اکسیداسیون به رنگ سبز درآمده‌اند.

نکته جالب دیگر این است که گفته می‌شود صورت مجسمه از چهره مادر بارتولدی ایده گرفته شده، درحالی‌که تنه آن از بدن یک زن فرانسوی به نام ایزابلا اوژنی بویر الهام گرفته شده است؛ اما تمام این‌ها یک نظریه است.

برای ارسال این مجسمه از فرانسه به امریکا آن را به 350 قطعه تقسیم و در 200 جعبه بسته‌بندی کردند.

مجسمه آزادی کجاست؟

مجسمه آزادی یکی از معروف ترین نمادهای امریکاست که خیلی‌ها تصور می‌کنند در نیویورک واقع شده؛ اما در حقیقت در جزیره آزادی در بندر شهر نیویورک نصب شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.