رسانه اینترنتی فانیلی

دکوراسیون اتاق خواب بدون تخت با این ترفند ها

برای داشتن یک اتاق خواب زیبا حتما نیازی نیست که از تخت خواب و وسایل گران قیمت استفاده کنید، گاهی با چند تکنیک می‌توانید یک اتاق خواب رویایی داشته باشید.

امروزه متراژ خانه‌ها به قدری کوچک شده است که بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم هنگام چیدمان خانه، برای جلوگیری از کمبود فضا، بسیاری از لوازم مانند تخت و مبل را حذف کنیم؛ اما از سوی دیگر عده‌ای بر این باورند که دیزاین پذیرایی و اتاق خواب بدون تخت و مبل زیبا نخواهد بود؛ به همین دلیل امروز ما در این مطلب از مجله اینترنتی فانیلی چند نکته کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب بدون تخت را به شما آموزش خواهیم داد.

مراحل دکوراسیون اتاق خواب بدون تخت

طراحی یک اتاق بدون تخت خواب با سبک مینیمال و ساده می‌تواند نقطه‌ عطفی در دکوراسیون منزل شما باشد. این سبک دارای زیبایی و آرامش خاص خود است که با ترکیب رنگ‌ها، متریال‌ها و البته مرتب کردن فضا، می‌توانید زیبایی آن را دو چندان کنید با رعایت این نکات، می‌توانید اتاق بدون تخت خوابی با سبک مینیمال و ساده داشته باشید.

  • انتخاب سبک دکوراسیون

انتخاب سبک دکوراسیون برای اتاق بدون تخت خواب بسیار مهم است و می‌تواند اساسی‌ترین قسمت در دیزاین اتاق خـواب باشد. توجه داشته باشید که  انتخاب سبک به فضای اتاق و سلیقه شما بستکی دارد؛ برای مثال سبک مینیمالیسم با استفاده از خطوط ساده، رنگ‌های آرام و کمبود جزئیات اضافی، یک فضای ساده و آرام را ایجاد می‌کند که برای اتاق بدون تخت خـواب بسیار مناسب است. همچنین استفاده از سبک اسکاندیناوی که از چوب‌های طبیعی الهام می‌گیرد، احساس آرامش و آسایش را در اتاـق بـدون تخـت خـواب ایجاد می‌کند.

  • استفاده از گلدان

استفاده از گلدان در چیدمان اتاق خـواب بدون تخـت، فضا را به‌گونه‌ای فراتر از حد تصور از سادگی و بی‌روح بودن خارج می‌کند. به دلیل این که تـخت خـواب ندارید، فضای اتـاق بزرگ‌تر به نظر می‌رسد؛ پس با خیال راحت می‌توانید گلدان‌های بزرگ با ارتفاع بلند را در اتـاق قرار دهید.

قرار دادن گلدان‌های بزرگ در خانه بدون اتاق خواب نیز نشاط و سرزندگی خاصی به فضای خانه می‌بخشد. برای خانه‌های بدون اتاق خواب، گیاهانی را انتخاب کنید که به آب و نور بسیار نیاز نداشته باشند و نگهداری از آن‌‌ها آسان باشد. به‌طورکلی، رنگ سبز شادابی و حس زندگی را منتقل می‌کند و انرژی بسیار خوبی دارد.

  • استفاده از تابلو برای دکوراسیون اتاق خواب بدون تخت

تزیین دیوارها از جمله موارد مهم در دکوراسیون اتـاق بدون تخـت خـواب است که می‌تواند به زیبایی اتـاق کمک کند. اضافه کردن عناصری مانند عکس‌های یادگاری، ریسه‌های لامپ نورانی و آثار هنری ساخت دست خود می‌تواند تاثیر بسیاری در زیبایی اتاق داشته باشد؛ اگر اهل هنر هستید، می‌توانید از آثار هنری خود برای تزیین دیوارها استفاده کرده و به اتاق خود جلوه ویژه‌ای ببخشید.

  • استفاده از کتابخانه برای دکوراسیون اتاق خواب بدوت تخت

استفاده از کتابخانه برای تزیین اتاق خـواب بدون تخـت یک ایده عالی است که می‌تواند به ایجاد یک فضای دوست‌داشتنی کمک کند؛ اما قبلاز نصب کتابخاتنه لازم است به چنت نکته مهم توجه داشته باشید.

در نظر گرفتن ابعاد اتاق برای انتخاب کتابخان بسیار ضروری است؛ مطمئن شوید که اندازه و طرح آن با سایر اجزای اتاق هماهنگ است؛ علاوه بر آن کتابخانه را در نقطه‌ای قرار دهید که زیبایی ظاهری اتاق را دو چندان کند و همچنین دسترسی آسان به کتاب‌ها را فراهم کند. معمولاً قرار دادن آن در دیواری که نقطه‌ی مرکزی اتاق است یا در کنار پنجره‌ای که نور مناسبی دارد، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.