رسانه اینترنتی فانیلی

دردسر جدید دیپ‌سیک در آمریکا: تکراری‌بودن علامت تجاری!

شرکت هوش مصنوعی دیپ‌سیک که اخیراً با چالش‌هایی مانند اتهامات سرقت مالکیت فکری و حملات سایبری مواجه شده است، اکنون باید در ایالات‌ متحده با مشکل ثبت علامت تجاری تکراری دست‌وپنجه نرم ‌کند. استارتاپ چینی قصد داشت نام تجاری محصولات هوش مصنوعی خود را در آمریکا ثبت کند، اما متوجه شد شرکت دیگری به‌نام Delson Group فقط ۳۶ ساعت زودتر درخواست ثبت این نام را داده است.

Delson Group ادعا می‌کند از سال ۲۰۲۰ محصولات هوش مصنوعی با برند DeepSeek را ارائه کرده است. ویلی لو، بنیانگذار این شرکت که از دانشگاه ژجیانگ فارغ‌التحصیل شده است، خود را استاد مشاور دانشگاه استنفورد و مشاور FCC معرفی می‌کند. او همچنین دوره‌های آموزشی با عنوان دیپ‌سیک در حوزه‌ی هوش مصنوعی برگزار می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد Delson Group سابقه‌ی ثبت علائم تجاری شرکت‌های بزرگ چینی مانند Geely و China Mobile را دارد. این الگو احتمال سؤاستفاده از ثبت علامت تجاری برای فروش آن‌ها در آینده یا استفاده از محبوبیت برندها را نشان می‌دهد. نمونه‌ی مشهور این اقدام، ثبت نام تجاری Tesla از طرف یک تاجر چینی بود که بعداً با توافقی مالی حل شد.

مقالات مرتبط:
  • وزیر بازرگانی منتخب ترامپ: دیپ‌سیک با تراشه‌ها و فناوری «سرقت‌شده» آمریکا توسعه یافته است
  • سود ۶ میلیارد دلاری از سقوط تاریخی انویدیا؛ هدیه دیپ‌سیک به فروشندگان استقراضی

باتوجه به قوانین ایالات‌متحده، اولین ثبت‌کننده‌ی علامت تجاری، مالک قانونی آن محسوب می‌شود، مگر اینکه سوءنیت در ثبت علامت تجاری اثبات شود. وکلای حقوقی معتقدند Delson Group مزیت‌هایی مانند ثبت زودهنگام و فعالیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی دارد و حتی می‌تواند به‌دلیل نقض علامت تجاری علیه دیپ‌سیک اقدام کند.

این اولین‌بار نیست که یک شرکت هوش مصنوعی با چالش‌های علامت تجاری مواجه می‌شود. OpenAI نیز نتوانست نام‌های تجاری مانند GPT و Open AI را به‌دلیل عمومی‌بودن یا ادعاهای دیگران ثبت کند. اکنون به‌نظر می‌رسد دیپ‌سیک باید برای حل این مشکل راه‌حل‌های حقوقی پیچیده‌ای را در پیش بگیرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.