رسانه اینترنتی فانیلی

جزیره اعجاب انگیز سانتورینی

جزیره سانتورینی، جزیره خانه‌های سفیدپوش با سقف‌های آبی، جزیره شن‌های سیاه با آب‌های کریستالی و فیروزه‌ای، جزیره‌ای برای تماشای زیباترین و رویایی‌ترین غروب‌های دنیا

جزیره سانتورینی، جزیره‌ای با خانه‌های سفید است که قدمت سکونت در آن به 1500 سال پیش و به زمان آرام گرفتن فوران یک آتش‌فشان غول‌آسا برمی‌گردد. همراه رسانه اینترنتی فانیلی با این جزیره رویایی بیشتر آشنا شوید.

جزیره سانتورینی، بزرگ ترین جزیره هلالی شکل دنیا

3600 سال پیش در دریای اژه آتش‌فشان غول‌آسایی شروع به فوران کرد که از فوران آن بزرگ‌ترین جزیره هلالی شکل دنیا به وجود آمد. 1500 سال پیش از اینکه این آتش‌فشان آرام گرفت و در آب‌های دریا اندک‌اندک غرق شد، مردم فرصتی یافتند که به یک جزیره تازه متولد شده قدم بگذارند و زندگی جدیدی را آنجا شروع کنند. مردم شروع کردند به ساختن خانه‌ها بر روی لبه پرتگاه‌ها و تیغه صخره‌ها که بهشت را به یاد می‌آورد. خانه‌هایی سفید با سقف‌های آبی که زیبایی منحصربه‌فردی به جزیره بخشیده بود.

سانتورینی، زیباترین جزیره یونان

کمینه‌گرایی معماری‌ای است که برای ساختن خانه‌های این جزیره از آن الهام گرفته شده است. خانه‌های سفید و یکدستی که معماری بومی این جزیره را شکل داده‌اند، یکی از اصلی‌ترین دلایل حضور گردشگران در این جزیره هستند. حتی خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های این جزیره هم همگی سفید و یکدست هستند.

جاهای دیدنی سانتورینی یونان

این جزیره مملو از زیبایی‌های بی‌نظیری است که قلب هر گردشگری را می‌رباید.

شهر سفیدپوش فیرا

شهری در ارتفاع 400 متری از دهانه آتش‌فشان که به خاطر خانه‌های سفید و رویایی‌اش شهرت یافته است. کلیسای جامع یپاپانتی و سه ناقوس فیرا بر شهرت و اهمیت این شهر زیبا افزوده‌اند.

ساحل سیاه کاماری

در جزیره سانتورینی یک تضاد عجیب و استثنایی وجود دارد. هرچقدر که خانه‌های رویایی این جزیره سفید و درخشان هستند، سواحل آن با شن‌های سیاه پوشیده شده‌اند. از طرفی آب‌های کریستالی این سواحل آن‌قدر زلال و شفاف هستند که حتی پرچم آبی به خاطر تمیزی و پاکیزگی دریافت کرده‌اند.

دهکده اویا، مکانی برای تماشای رویایی‌ترین غروب دنیا

یکی دیگر از جاذبه‌های این جزیره دهکده‌ای با همان معماری سفیدپوش است که سقف کلیساهای تاریخی آن به رنگ آبی درآمده است. دهکده اویا همان جایی است که جهانگردان برای به تماشا نشستن زیباترین غروب دنیا به سوی سواحل آن روانه می‌شوند.

چگونه به سانتورینی یونان برویم؟

از آتن، پایتخت یونان تا جزیره سانتورینی با هواپیما تقریبا 30 دقیقه طول می‌کشد. از فرودگاه تا شهرها و روستاهای دیدنی جزیره نیز می‌توانید سوار ون‌های گردشگری شوید.

بهترین زمان سفر به جزیره سانتورینی

آب‌وهوای این جزیره تا حدودی گرم و خشک است پس اگر می‌خواهید به آنجا سفر کنید حالا که زمستان و تعطیلات زمستانی در اروپا آغاز شده است، بهترین زمان ممکن سفر به این جزیره و حتی سفر به اروپا است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.