رسانه اینترنتی فانیلی

تغذیه سالم؛ راز جوانی!

با خوردن غذاهای مضر و با ارزش غذایی پایین نه تنها سلامتی خود را به خطر می‌اندازید بلکه به پیری زودرس نیز دچار خواهید شد.

تغذیه سالم می‌تواند زندگی شما را زیر و رو کند. شما با یک برنامه غذایی مناسب خواهید توانست به راحتی از بسیاری از بیماری‌ها دوری کنید. برخی از مواد خوراکی هستند که برای بدن مضر هستند. اگرچه بسیار طعم خوبی دارند و در برخی موارد شما را وسوسه می‌کنند، اما به یاد داشته باشید که این مواد خوراکی تنها مزه لذیذ و خوبی دارند و هیچ فایده‌ای برای بدن شما نخواهند داشت. تغذیه سالم در کنار ورزش و تحرک و مدریت استرس می‌تواند به جوان ماندن شما کمک کند. با خوردن غذاهای سالم و رعایت موارد ذکر شده با بالا رفتن سنتان همچنان یک بدن جوان خواهید داشت. با مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید تا با راه‌هایی برای جوان ماندن از طریق تغذیه سالم آشنا شوید.

مواد غذایی ناسالم اما خوشمزه

پژوهشگران دریافته‌اند که برخی از مواد غذایی تاثیراتی مستقیم بر روی بیمار شدن شما دارد. برخی غذاها به علت مواد تشکیل دهنده آن‌ها می‌تواند به روند پیر شدن شما سرعت بخشد. با کمتر استفاده کردن از این مواد غذایی می‌توانید در بدنی سالم، جوان بمانید.

تغذیه سالم با استفاده کمتر از قند

با اینکه قند، شیرینی و فراورده‌هایی که از قند دریافت می‌شوند بسیار لذیذ و خوشمزه هستند، اما باید در مصرف آن‌ها احتیاط کنید. قند زیاد به علت اینکه اینکه هیچ مواد مقوی و مفیدی برای بدن ندارد به همین علت هیچ خاصیتی برای بدن شما نخواهد رساند. قند ترشح انسولین را در بدن افزایش می‌دهد. با افزایش انولسین در بدن شما به سرعت گرسنه می‌شوید. این گرسنگی‌ها واقعی نیستند و در اثر ترشح انسولین به وجود آمده‌اند. پس شما در پی این ترشح به سرعت غذا میل می‌کنیدو در پی آن وزنتان افزایش پیدا می‌کند و چاق می‌شوید. چاقی برای سلامتی بدن مضر است و باعث می‌شود که شما زودتر پیر شوید. پس با تغذیه سالم سعی کنید که قند را تای ممکن کمتر مصرف کنید.

نمک

مقادیر زیاد استفاده از نمک برای سلامت بدن بسیار مضر است. مصرف نمک بیش از نیاز بدن فشارخون شما را بالا می‌برد و حتی بدتر از آن به بیماری‌های قلبی دچار خواهید شد. معمولا غذاهای فراوری شده، چیپس، پفک و فست فودها نمک زیادی دارند. سعی کنید به جای استفاده بیش از حد از غذاهای بیرون از خانه، سبزیجات،  میوه، آجیل و غذاهای خانگی استفاده کنید. نمک نیز در افزایش وزن دخیل است و موجب تورم بدن می‌شود. سعی کنید استفاده از فست فود را حداقل به ماهی یکبار برسانید و کم کم عادات غذایی سالم را جایگزین آن کنید و کمتر مصرف نمایید.

کربوهیدات

سعی کنید در هد وعده از تتغذیه سالم خود مقداری کربوهیدرات قرار دهید اما استفاده بیش از حد آن باعث چاقی می‌شود. باور کنید یا نه چاقی یکی از عللی است که سن شما را بالا می‌برد. هم از نظر سلامتی و هم از نظر ظاهری بدنتان. با اضافه وزن شما به مشکلاتی همچون قند بالا، چربی بالا، کمر درد، زانو درد و کبدچرب دچار خواهید شد. پس سعی کنید برنامه غذایی خود سبزیجات و پروتئین زیادی بگنجانید.

آهن

با اینکه بسیاری از مردم از کمبود آهن رنج می‌برند و حتی قرص‌هایی برای رفع کمبود آهن خود مصرف می‌کنند اما با این حال دریافت بیش از حد آهن نیز باعث ضرر به بدن شما خواهد شد. برای مثال خانم‌هایی که در دوران یائسگی هستند اگر بیش از نیاز بدنشان آهن دریافت کنند، سلامتی بدن خود را به خطر می‌اندازند. آهن در بدن اگر زیاد باشد در اعضای داخلی بدن مانند کبد، قلب ، مغز و مفاصل تجمع می‌کند و خطرات بسیاری را در پی دارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.