رسانه اینترنتی فانیلی

تشخیص زعفران اصل از تقلبی با پنج روش ساده

اگر می‌خواهید بدانید که چطور می‌ توانیم زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهیم، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

زعفران جزو یکی از خوشمزه‌ترین و گران‌ترین ادویه‌هایی است که در ایران تولید می‌شود و استفاده از آن در آشپزی و شیرینی‌پزی می‌تواند طعم و مزه غذاها را چند برابر کند؛ خواص زعفران برای بدن بسیار است، اما به شرط آنکه از زعفران اصل استفاده کنید؛ در این مطلب از رسانه اینترنتی فانیلی قصد داریم راه تشخیص زعفران اصل را به شما آموزش دهیم تا هنگام خرید بتوانید از ان استفاده کنید.

راه های تشخیص زعفران اصل از تقلبی

روش‌هایی مختلف و بسیار راحتی است که شما با استفاده از آن به راحت می‌توانید زعـفران تقلبی را تشخیص دهید بدون آنکه در این زمینه مهارت خاصی داشته باشید؛ در ادام به چند مورد از این ترفندها اشاره خواهیم کرد:

استفاده از جوش شیرین

یکی دیگر از راه‌های بسیار ساده برای تشخیص زعـفران تقلبی، استفاده از جوش شیرین است؛ در این روش مقداری جوش شیرین را در آب حل کنید و چند رشته گل زعـفران را داخل آن بریزید؛ در صورتی که ترکیب به دست آمده زرد رنگ شد، زعـفران اصل و در غیر این صورت رنگ قرمز نشان دهنده تقلبی بودن آن است.

استفاده از آب سرد برای تشخیص زعفران اصل

در اینت روش تنها کافی است یک رشته زعـفران را درون یک لیوان آب سرد بیندازید؛ در صورتی که زعـفران اصل باشد به کندی رنگ طلایی خود را پس‌ می‌دهد؛ در صورتی که زغفران تقلبی بعد از چند دقیقه به سرعت رنگ پس می‌دهد.

یکی دیگر از نشانه‌های تقلبی بودن زعـفران در این روش که به راحتی می‌توانید تشخیص دهید این است که، زعـفران اصل رنگ نانجی تقریبا شفافی دارد، در صورتی که با دم کردن زعـفران تقلبی، رنگ قرمز تندی پس خواهد داد.

استفاده از گاز شهری برای تشخیص زعفران اصل

در این روش به راحتی می‌توانید زعـفران تقلبی را تشخیص دهید؛ برای این منظور چند رشته زعـفران را روی گاز بگیرید؛ در صورتی که رنگ آن بنفش یا نارنجی رنگ شد زعـفران شما اصل است و اگر رنگ رشته زعـفران روی شعله زرد شد زعـفران تقلبی است.

چشیدن طعم زعفران برای تشخیص اصل بودن آن

اگر یک رشته از زعـفران را به روی زبان خود بگذارید در صورتی که طعم تلخی را روی زبان خود حس کنید، زعـفران اصل است؛ اما چنانچه طعم زعـفران به شیرینی بزند، زعـفران تقلبی است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.