رسانه اینترنتی فانیلی

بهترین گوشی‌ها تا ۱۵ میلیون تومان [شهریور ۱۴۰۳]

داشتن گوشی‌های پرچمدار یا میان‌رده‌ی پریمیوم با تمام خوبی‌هایشان همیشه با دخل‌وخرج اکثر کاربران نمی‌خواند؛ ضمن اینکه در بسیاری از مواقع، امکاناتی بیشتر از نیاز در اختیارشان قرار می‌دهد. به‌همین‌دلیل با شناختن نیازهای کاربری و صرف هزینه‌ی کمتر هم مدل‌های مناسبی در بازار پیدا می‌شوند که امکانات کافی را در اختیار قرار دهند.

خوشبختانه در چند سال گذشته، تولیدکننده‌های گوشی هوشمند توجه ویژه‌ای به میان‌رده‌‌های بازار کرده‌اند و برخی از امکانات گوشی‌های گران‌قیمت را برای این دسته از محصولات در نظر گرفته‌اند که همین موضوع توجه کاربران را بیش‌از‌پیش به گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر جلب کرده است.

لرزش‌گیر اپتیکال برای دوربین، گواهی معتبر مقاومت در برابر آب و گردوغبار، به‌روزرسانی نرم‌افزاری بلندمدت و منظم، نمایشگرهای سریع با وضوح و کیفیت چشمگیر، دوربین‌های کارآمد و باتری‌های حجیم با پشتیبانی از توان شارژ بسیار زیاد بخشی از امکاناتی است که تا چند سال گذشته ممکن بود فقط در پرچم‌داران گران‌قیمت مشاهده کنیم.

در‌ ادامه با معرفی بهترین گوشی هوشمند در بازه‌ی ۱۰ تا تا ۱۵ میلیون تومان در بازار ایران همراه زومیت باشید، مدل‌هایی که ارزش خرید بالایی دارند و در محدوده‌ی قیمتی خودشان، بهترین گوشی‌های بازار به‌حساب می‌آیند. ضمناً بد نیست اشاره کنیم که اگر می‌خواهید کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای گوشی هزینه کنید، به مقاله‌ی بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان سر بزنید.

پوکو M6 پرو شیائومی از نظر طراحی ظاهری، سازگاری بیشتری با سلیقه و انتظارات تعداد کثیری از کاربران دارد چراکه از یک نمایشگر بزرگ ۶٫۶۷ اینچی با حاشیه‌های بسیار اندک و وزن کم ۱۷۹ گرمی بهره می‌برد و همچنین خوش‌ساخت‌تر و باکیفیت‌تر از رقبایش به‌نظر می‌رسد.

این گوشی که دقیقاً همان نسخه‌ی 4G ردمی نوت ۱۳ پرو اما با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با عملکردی بسیار معمولی و ارزان‌تر از آن محسوب می‌شود، از تراشه Helio G99 Ultra قدرت می‌گیرد که اندکی بهبودیافته‌تر از Helio G99 عمل می‌کند. ضمناً از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. اما در بخش نرم‌افزار درحالی‌که می‌توانست به نسخه‌ی ۱۴ سیستم‌عامل اندروید به‌صورت پیش‌فرض مجهز باشد، یک نسخه قدیمی‌تر با رابط کاربری MIUI را اجرا می‌کند.

گلکسی A25 شاید اندکی به‌خاطر حضور سرسختانه‌ی بریدگی قطره‌ای شکل دوربین سلفی و با وجود تلاش برای کمرنگ‌کردن این موضوع با طراحی تخت فریم، حس یک گوشی با ظاهر خسته‌کننده و قدیمی را تداعی کند، اما کره‌ای‌ها تدبیر دیگری برای رفع کمبودهای این گوشی نداشته‌اند و حداقل روی کاغذ تغییراتی را در سخت‌افزار گوشی اعمال کرده‌اند.

A25 هم‌اکنون از قدرت Exynos 1280 که همان تراشه‌ی مورد استفاده در گلکسی A53 بود بهره گرفته است. بدین ترتیب می‌توان انتظار عملکرد بسیار سریع‌تری را حداقل در بازی‌ها از این گوشی انتظار داشت. در سمت دیگر می‌توان افزایش نرخ نوسازی از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز و افزوده‌شدن بلندگوی دوم برای بهره‌مندی از صدای استریو را شاهد بود. اجرای پیش‌فرض اندروید ۱۴ و دریافت چهارنسخه‌ی بعدی اندروید را می‌توان از دیگر ویژگی‌های متمایزکننده این گوشی با رقبا عنوان کرد.

گوشی ردمی نوت ۱۲ شیائومی از طراحی مدرن و صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچیِ OLED بهره می‌برد و وضوح FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. نمایشگر گوشی علاوه بر ارائه رنگ‌های زنده و شفاف، با حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، برای تماشای ویدئوها و استفاده‌ی روزمره بسیار مناسب است.

در بخش سخت‌افزاری، گوشی شیائومی از پردازنده‌ی Snapdragon 685 استفاده می‌کند که در کارهای روزانه و اجرای بازی‌های نیمه‌سنگین عملکرد مناسبی دارد. این پردازنده با ۴، ۶ و ۸ گیگابایت رم و فضای ذخیره‌سازی ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی به‌فروش می‌رسد. فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه microSD نیز قابل ارتقا است.

گوشی Moto G84 موتورولا با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز از نوع OLED و توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ (نمایشگر ۱۰ بیتی)، یکی از بهترین نمایشگرها را میان گوشی‌های میان‌رده دارد. تراشه ۶ نانومتری Snapdragon 695 همراه ۱۲ گیگابایت رم، دست شما را در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک متوسط باز می‌گذارد و باتری آن با شارژر ۳۰ واتی در حدود ۵۰ دقیقه کاملا شارژ می‌شود.

دوربین اصلی به حسگری ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است که به‌عنوان دوربینی میان‌رده عکس‌های خوبی ثبت می‌کند و برای عکاسی در محیط‌های باز شما را راضی نگه می‌دارد. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون از دیگر ویژگی‌های مثبت Moto G54 به‌حساب می‌آیند. تمام این ویژگی‌ها در بدنه‌‌ی بسیار سبک ۱۶۷ گرمی قرار گرفته‌اند تا موتو G84 را به یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل کنند.

گلکسی A35، محصولی است که با ارتقا یافتن پردازنده به Exynos 1380 و همچنین شیشه‌ای شدن قاب پشتی، به‌نوعی روح گلکسی A54 در آن جریان یافته و از آن‌جایی که این گوشی را می‌توان با بودجه‌ای کمتر از گلکسی A54 خرید، اکنون این میان‌رده را ارزشمندتر از همیشه می‌بینیم. ضمن این‌که در فرایند به‌روزرسانی چهارساله‌، گلکسی A35 یک نسخه بیشتر اندروید را نیز دریافت خواهد کرد.

همچنین دوربین سلفی به‌جای بریدگی قطره‌ای شکل، درون حفره قرار گرفته و محافظت از نمایشگر با Gorilla Glass Victus Plus بهبود یافته است. به‌جز ارتقای کیفیت ساخت بدنه و پردازنده، دوربین اصلی میزبان حسگری با وضوح ۵۰ مگاپیکسلی شده است که در کنار پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰، عکس‌ها بهتر و سریع‌تر پردازش می‌شوند؛ به‌طوری که عملکرد آن هنگامی که شرایط نوری مناسب باشد، باتوجه به هزینه‌ای که برای گوشی می‌کنید ایده‌آل به‌نظر می‌رسد.

پوکو X6 از پلتفرم مشترکی با نسخه‌ی 5G ردمی نوت ۱۳ پرو بهره می‌برد با این تفاوت که از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی به‌جای ۲۰۰ مگاپیکسلی که عملکردی بسیار معمولی دارد، استفاده می‌کند اما از نظر قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از آن است. این گوشی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED دارد که وضوح آن ۱۲۲۰ × ۲۷۱۲ پیکسل بوده و نسبت‌ نمایشگر به بدنه‌ی گوشی نزدیک ۹۰ درصد است که از حاشیه‌های بسیار کم این گوشی حکایت دارد. نمایش ۶۸ میلیارد رنگ (پنل ۱۲ بیتی) و پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن از دیگر ویژگی‌های نمایشگر پوکو ایکس ۶ هستند.

شیائومی از پردازنده میان‌رده Snapdragon 7s Gen 2 در پوکو ایکس ۶ استفاده کرده است که سرعت قابل قبولی در کاربری‌های مختلف ارائه می‌کند. ظرفیت باتری گوشی شیائومی ۵,۱۰۰ میلی‌آمپرساعت است که با شارژر پرسرعت ۶۷ واتی، در زمان حدود ۴۰ دقیقه به‌طور کامل می‌شود. از بدنه‌ی شیشه‌ای و همچنین گواهی IP67 در این گوشی خبری نیست اما خبر خوب این‌که وزن دستگاه ۱۸۱ گرم بوده که چندان زیاد نیست. نکته‌ی قابل توجه دیگر در این گوشی محافظت نمایشگر با لایه‌ی Gorilla Glass Victus و وجود جک هدفون به‌حساب می‌آید چراکه در نسخه‌ی پرو و حتی بسیاری از گوشی‌های میان‌رده دیگر دیده نمی‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.