رسانه اینترنتی فانیلی

بهترین رژگونه چه ویژگی‌هایی دارد؟

رژگونه یکی از لوازم آرایشی کاربردی است که روی گونه‌ها استفاده شده و باعث شادابی صورت می‌شود. این وسیله‌ی آرایشی در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارد که همین مساله انتخاب بهترین رژگونه را دشوار می‌سازد. اما نگران نباشید زیرا در این مطلب به بررسی کامل رژگونه، انواع آن و چگونگی پیدا کردن رژگونه‌ی مناسب می‌پردازیم. پس با مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید.

رژگونه چیست؟

رژگونه یکی از وسایل آرایشی است که پس از اعمال کرم پودر و کانسیلر روی صورت استفاده شده و گرما و رنگ را به صورت اضافه می‌کند. رژگونه اغلب تناژ رنگی صورتی‌ای دارد که جلوه‌ای مانند سرخی طبیعی گونه‌ها را ایجاد می‌کند. البته رنگ‌های دیگری مانند تناژهای هلویی، نارنجی، قرمز و قهوه‌ای هم برای رژگونه وجود دارند که می‌توانند جلوه‌ی زیبا و طبیعی‌ای پس از استفاده از آن روی صورت ایجاد کنند.

رژگونه‌ها در مدل‌های پودری، سرمی، پودری فشرده، مایع و کرمی وجود دارند. برخی از آن‌ها حاوی ماده‌ی براق کننده بوده و سایر مدل‌ها جلوه‌ی لطیف درخشان یا مات شگفت‌انگیزی را ایجاد می‌کنند. برای هر سلیقه‌، ظاهر و هر مراسمی رژگونه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید بر حسب نیاز و سلیقه‌ی خود بهترین رژگونه را انتخاب کنید.

استفاده از رژگونه با رنگ و لعاب دادن به پوست باعث ارتقای ظاهر می‌شود. پوست بدون استفاده از رژگونه به صورت طبیعی تناژهای مختلفی دارد که این تناژ پس از اعمال کرم پودر و کانسیلر به ویژه انواعی که پوشش‌دهی کامل دارند تغییر می‌کند. هنگامی که کل صورت به صورت یکدست به یک رنگ درمی‌آید بعد و عمق آن کم است و خیلی تخت و صاف به نظر می‌رسد. اینجاست که رژگونه گرما و شادابی را به صورت باز می‌گرداند و باعث می‌شود صورت درخشش طبیعی و جذابی داشته باشد.

انواع مختلف رژگونه

انواع مختلف رژگونه

رژگونه انواع مختلفی دارد. رژگونه‌ی پودر ظاهر طبیعی‌ای ایجاد می‌کند. مدل کرمی آن ظاهر براق و مدل مایع ترکیب ملایمی از دو مدل قبلی به وجود می‌آورد. نکته‌ی مهمی که در این قسمت وجود دارد چگونگی اعمال صحیح رژگونه روی گونه‌ها است. با شناخت انواع مختلف رژگونه‌ها  و انتخاب رژگونه‌ی متناسب با فرم صورت می‌توانید ظاهر زیبا و آرایش بی‌نقصی برای خود ایجاد کنید.

۱. رژگونه‌ی پودری

رژگونه‌ی پودری اغلب در قاب‌های فشرده‌ی کوچک به صورت پودر فشرده ساخته می‌شود. این مدل رژگونه در رنگ‌های مختلفی مانند صورتی، قرمز و تناژهای مختلف بنفش وجود دارد بنابراین می‌تواند با استایل‌ها و تیپ‌های مختلفی ست شود. این مدل بهترین رژگونه برای افراد دارای پوست چرب محسوب می‌شود زیرا می‌تواند چربی اضافی را گرفته و ظاهر ماتی را ایجاد کند. علاوه بر این باعث می‌شود صورت ظاهر شاداب‌تری داشته باشد. با استفاده از رژگونه‌ی پودری می‌توان صورت را کمی زاویه‌دار کرد.

۲. رژگونه‌ی کرمی

رژگونه‌ی کرمی یکی از لوازم آرایشی‌ای است که به گونه‌ها رنگ و لعاب داده و بافت نرم و کرمی‌ای را روی پوست ایجاد می‌کند. این مدل به دلیل داشتن خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی برای افراد دارای پوست نرمال، خشک یا افراد مسن‌تر مناسب است زیرا ظاهر براق و طبیعی به پوست می‌دهد. از این مدل رژگونه می‌توان روی لب‌ها و چشم‌ها هم استفاده کرد بنابراین برای مواقعی که می‌خواهید در کمترین زمان ظاهر ست و مرتبی را ایجاد کنید انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌رود. علاوه بر این باعث می‌شود پوست باطراوت و جوان به نظر رسیده و مانع از خشک و پوسته شدن آن می‌شود.

۳. رژگونه‌ی مایع

رژگونه‌ی مایع یکی از لوازم آرایشی است که استفاده از آن بسیار ساده بوده و به گونه‌ها رنگ می‌بخشد. این مدل اغلب در بطری‌های کوچک به شکل مایع تولید می‌شود و باعث می‌شود گونه‌ها ظاهری با طراوت و طبیعی داشته باشند. این رژگونه برای همه‌ی انواع پوست مناسب بوده و به راحتی می‌توان آن را به روتین آرایشی خود اضافه کرد. بهترین رژگونه‌ی مایع همچنین ماندگاری بیشتری نسبت به رژگونه‌ی پودری دارد و به همین دلیل با استفاده از آن مطمئن خواهید شد که در تمام طول روز گونه‌هایتان ظاهر شاداب و زیبایی دارند.

۴. رژگونه‌ی ژلی

رژگونه‌ی ژلی یک محصول آرایشی ساده‌ی ژل مانند است که به گونه‌ها رنگ می‌دهد. این مدل اغلب در تیوب‌های کوچک وجود داشته و به دلیل سبک بودن و رنگ شفافی که دارد مشهور است. این مدل مورد پسند افرادی است که ظاهر طبیعی را دوست دارند زیرا رژگونه‌ی ژلی به سادگی روی پوست می‌نشیند و در صورتی که بخواهید می‌توانید مقدار بیشتری از آن را هم اضافه کنید. این مدل به دلیل سبک بودن، نبستن منافذ و ماندگاری طولانی بهترین رژگونه برای افرادی است که پوست چرب یا مختلط دارند و نیازی به استفاده‌ی زیاد از آن نیست. این محصول را می‌توان روی لب‌ها و مژه‌ها هم استفاده کرده و استایل ستی را ایجاد کرد و همین مساله آن را بسیار کاربردی می‌سازد.

۵. رژگونه‌ی تینت

رژگونه‌ی تینت یک آرایش عالی برای گونه‌ها به شمار می‌رود. این مدل کمی آبکی بوده و در بطری‌های کوچک به همراه یک براش عرضه می‌شود. هنگام استفاده از آن گونه‌هایتان رنگی روشن، بادوام و طبیعی می‌گیرد. این مدل بسیار پرطرفدار است زیرا ماندگاری خوبی روی پوست دارد به ویژه اگر پوست کمی چرب باشد. استفاده از آن آسان بوده، باعث می‌شود بدون استفاده از مواد آرایشی زیاد ظاهری شاداب داشته باشید. همچنین می‌توانید آن را روی لب‌ها هم استفاده کرده یا در ترکیب با سایر لوازم آرایش به ظاهری که دقیقا می‌خواهید برسید.

انتخاب بهترین رنگ رژگونه

بهترین رنگ رژگونه

هنگامی که به دنبال بهترین رنگ رژگونه برای رنگ پوست خود هستید در ابتدا باید به رنگ رژگونه و اینکه چگونه با رنگ پوستتان ست می‌شود توجه کنید. همچنین انتخاب رژگونه متناسب با فرم صورت هم یکی دیگر از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود. طیف‌های روشن‌تر صورتی و پاستلی برای پوست‌های رنگ روشن و رنگ‌های تیره‌تر مانند آلبالویی، بنفش و قرمز روی پوست‌های تیره‌تر بهتر به نظر می‌رسند. در صورتی که در ابتدا رنگ رژگونه‌ی مناسبی را از نظر عمق، رنگدانه و رنگ برای تکمیل رنگ پوستتان انتخاب نکنید، پس از آن تمرکز روی رنگ زمینه‌ی پوست چاره‌ساز نخواهد بود.

هنگام انتخاب رنگ رژگونه باید تناژ رنگ زمینه‌ی پوستتان را در نظر داشته باشید. اگر رنگ زمینه‌ی پوستتان را نمی‌دانید باید مچتان را چرخانده و به رنگ رگ‌هایتان نگاه کنید. اگر رنگ رگ‌هایتان سبز بود رنگ زمینه‌ی پوستتان گرم و در صورتی که رنگ رگ‌ها آبی یا بنفش بود رنگ زمینه‌ی پوستتان سرد است. در صورتی که ترکیبی از سبز و آبی می‌بینید به احتمال زیاد رنگ زمینه‌ی پوستتان خنثی است.

این بدان معنا است که اگر رنگ زمینه‌ی زرد یا گرمی دارید باید به دنبال رژگونه‌ای بر پایه‌ی قرمز یا نارنجی بوده و در صورتی که رنگ زمینه‌ی سردی دارید باید رژگونه‌ای بر پایه‌ی رنگ‌های آبی یا صورتی را انتخاب کنید. برای رنگ زمینه‌ی خنثی هم رنگ‌های مناسب هر دو رنگ زمینه‌ی گرم و سرد به کار می‌آید. در صورت داشتن رنگ زمینه‌ی خنثی بهتر است رنگ‌های گرم‌تر، ملایم‌تر و متضاد رنگ‌های تیره و روشن را انتخاب کنید. رنگ‌های روشن‌تر با تناژ آبی ممکن است روی رنگ زمینه‌ی پوست خنثی رنگ طوسی پیدا کنند.
در صورتی که همچنان در رابطه با انتخاب رنگ مناسب رژگونه برای رنگ پوست خود مطمئن نیستید، آن را روی برجستگی‌های گونه‌های خود امتحان کرده و ببینید که آیا با رنگ طبیعی لب‌هایتان ست می‌شود یا خیر. در صورتی که با هم تضاد داشتند یعنی رنگ نامناسبی را انتخاب کرده‌اید و در صورتی که آن دو رنگ مکمل هم بودند یعنی رنگ مناسبی را انتخاب کرده‌اید.

بهترین رنگ رژگونه برای پوست روشن

رژگونه‌ی هلویی یا صورتی روشن بهترین انتخاب برای پوست روشن با رنگ زمینه‌ی گرم است زیرا برافروختگی طبیعی پوست را نشان می‌دهد. در صورتی که پوست روشنی با رنگ زمینه‌ی سرد دارید بهتر است رنگ baby pink را انتخاب کنید. تضاد بین این دو رنگ برای پوست روشن کاملا مناسب بوده و به سختی می‌توان در آن افراط کرد. اگر فرد ماجراجویی هستید و می‌خواهید رژگونه‌های مرجانی یا سایر رنگ‌های تیره را امتحان کنید از مقدار بسیار کمی از آن‌ها برای ایجاد یک لایه‌ی نازک روی پوست استفاده کنید.

بهترین رنگ رژگونه برای پوست‌های متوسط

افرادی که پوست‌های متوسط دارند بهتر است از رژگونه‌های رنگ صورتی، هلویی و برنز استفاده کنند.  این افراد آزادی عمل بیشتری نسبت به افراد دارای پوست روشن برای انتخاب رنگ‌های تیره‌تر دارند زیرا تناژ پوست آن‌ها اغلب ترکیبی از گرم و سرد است. تناژ‌های هلویی برای این رنگ پوست با رنگ زمینه‌ی خنثی خیلی مناسب هستند زیرا تناژ‌های گرم و سرد را با هم ترکیب می‌کنند. رنگ‌های ارغوانی یا آلبالویی می‌توانند باعث شادابی و جوانی پوست متوسط با رنگ زمینه‌ی سرد شود.

بهترین رنگ رژگونه برای پوست زیتونی و سبزه

در صورتی که پوست سبزه و زیتونی دارید تناژ پررنگ پوستتان رنگ‌های عمیق و تیره‌ی رژگونه مانند آلبالویی، مرجانی روشن، انواع مختلف صورتی و انواع شاداب قهوه‌ای را فراخوانی می‌کند. پوست سبزه هم مانند پوست متوسط رنگ‌های زمینه‌ی گرم و سرد دارد بنابراین تنها رنگی که نباید از آن استفاده کنید رنگ‌های روشن با زمینه‌ی سرد مانند baby pink هستند.

بهترین رنگ رژگونه برای پوست تیره

به دلیل اینکه تناژهای تیره‌ی رنگ پوست بیشتر به سمت رنگ زمینه‌های گرم متمایل هستند، بهترین رنگ رژگونه برای رنگ پوست‌های تیره و عمیق رنگ‌هایی هستند که رنگدانه‌های غنی‌ای از قرمز، نارنجی و سرخابی داشته باشند. تناژهای گرم قهوه‌ای و عنابی هم انتخاب‌های عالی‌ای هستند. در صورتی که پوستی تیره با رنگ زمینه‌ی سرد دارید بهتر است رژگونه‌های بنفش یا بنفش تیره که رنگ زمینه‌ی آبی دارند را استفاده کنید. مراقب استفاده از رنگ‌های آبی روشن با تناژ سرد مانند صورتی روشن برای این رنگ پوست باشید زیرا می‌توانند پوست را رنگ پریده نشان دهند.

آیا باید از رژگونه‌های با رنگ زمینه‌ی گرم استفاده کرد یا رنگ زمینه‌ی سرد؟

تصمیم‌گیری درباره‌ی انتخاب بین رژگونه‌های با تناژ گرم و سرد ممکن است کار دشواری باشد. بنابراین به رنگ آن نگاه کرده و ببنید که چه رنگ‌هایی در آن ترکیب شده‌اند. رژگونه‌ی مرجانی به احتمال زیاد رنگ زمینه‌ی زرد داشته باشد زیرا رنگ مرجانی ترکیبی از رنگ‌های هلویی، صورتی و نارنجی است. رنگ بنفش احتمالا رنگ زمینه‌ی آبی داشته باشد زیرا ترکیبی از رنگ‌های آبی، بنفش و صورتی است. تناژ صورتی ترکیبی از رنگ زمینه‌های گرم و سرد است و به همین دلیل برای افرادی که رنگ زمینه‌ی پوستشان خنثی است مناسب به شمار می‌رود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.