رسانه اینترنتی فانیلی

بزرگ‌ترین غار خوردنی جهان را در قشم ببینید!

فکر می‌کنید نمکدان‌ها همیشه سر سفره یا کنار بشقاب میوه‌خوری جا دارند؟! می‌دانید در ایران یک نمکدان 6 کیلومتری وجود دارد که سر هیچ سفره‌ای جا نمی‌شود؟! بله این نمکدان تنها یکی از جاذبه‌های عجیب و غریب ایران است! اگر از خودتان می‌پرسید چگونه چنین چیزی ممکن است، با ما همراه شوید.

غار نمکدان قشم یکی از عجایب هفتگانه قشم و یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های ایران است که نه‌تنها مملو از زیبایی است؛ بلکه حتی خواص درمانی هم دارد. با مجله اینترنتی فانیلی همراه شوید تا سفری هیجان‌انگیز به این غار عجیب داشته باشیم.

غار نمکدان قشم کجاست؟

این غار یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های قشم است که در فاصله 90 کیلومتری این جزیره واقع شده است. این غار را معمولا با نام گنبد نمکی قشم هم می‌شناسند. گنبد نمکی در میان دماغه جنوب، قدیس سلخ، دماغه شمال غربی و قدیس باسعیدو قرار دارد و شیب آن بسیار زیاد است.

چرا غار نمکدان قشم، بزرگ ترین غار نمکی جهان!

غارهای این‌چنینی خود به خود جاذبه‌هایی عجیب هستند؛ اما اینکه بدانید این غارها معمولا در مناطق گرم و کم بارش مانند قشم شکل می‌گیرند نیز خود به جذابیت آن می‌افزاید. ویژگی دیگری که سبب شهرت جهانی این غار شده، بزرگی و طول آن است که در دنیا رکوردشکنی کرده است. این غار در سال 1377 توسط زمین‌شناسان دانشگاه شیراز به همراه محققانی از جمهوری چک کشف شد و بزرگی آن همه را حیرت زده کرد. تا قبل از کشف این غار، غاری در فلسطین عنوان طولانی‌ترین غار نمکی جهان را یدک می‌کشید.

غار نمکی قشم چه خواصی دارد؟

خواص غار نمکی قشم موضوعی است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت. این غار نه‌تنها یک جاذبه گردشگری عجیب و یکی از دیدنی های قشم است؛ بلکه به‌محض ورود به آن می‌توانید اثرات مثبت آن را روی ذهن و جسم خود حس کنید. نمک موجود در این غار دارای خواص درمانی بسیاری است. جالب است بدانید که از نمک‌های داخل این غار کپسول‌های دارویی تهیه می‌شود که به‌خصوص برای ورزشکاران بسیار مفید و کارآمد است.

قدمت غـار نمکـدان قشم چقدر است؟

این غار نمکی از دوره کانبرین‌ها که به 570 میلیون سال پیش می‌رسد باقی مانده است؛ اما شکل‌گیری گنبدهای نمکی آن را می‌توان پدیده جوان‌تری دانست. با این وجود سن بعضی از راهروها و غارهای کوچک داخل این گنبد نیز به حداقل شش هزار سال پیش می‌رسد. جالب است بدانید که گنبد نمکی اینجا بسیار ناهموار است! ارتفاع بعضی از قسمت‌های آن گاهی حتی بیشتر از 20 متر می‌شود.

چگونه خود را به این جاذبه عجیب برسانیم؟

فاصله غار نمکدان قشم از فرودگاه این جزیره حدود 60 کیلومتر است. بعد از عبور از این مسیر وارد جاده شوسه و مناسبی می‌شوید که از آنجا تا دهانه غار 23 کیلومتر راه باقی است. همچنین می‌توانید مستقیم از مرکز شهر تا این منطقه را با تور غار نمکدان قشم همراه شوید و بعد از رسیدن از زیبایی‌های و نیروهای خاص جاری در این غار لذت ببرید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.