رسانه اینترنتی فانیلی

با دیدنی های شاهرود آشنا شوید

شاهرود شهری زیبا و سرسبز در استان سمنان است که از جنگل ابر تا حمام چهارسوق مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است.

جاهای دیدنی شاهرود با قدمت بسیار و زیبایی فوق‌العاده هرسال میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران می‌شود. شاهرود خود یکی از جاهای دیدنی سمنان محسوب می‌شود که با زیبایی‌های بی‌نظیرش همه را مجذوب می‌کند. اگر دلتان می‌خواهد با بخشی از شکوه و عظمت سرزمینمان آشنا شوید تا انتهای این مقاله با مجله اینترنتی فانیلی همراه شوید.

چشمه هفت‌رنگ مجن از مکان های بکر شاهرود

در 25 کیلومتری شاهرود روستایی به نام مجن واقع شده است که در آن چشمه‌ای عجیب با رنگ‌های متفاوت خودنمایی می‌کند. فیروزه‌ای، قهوه‌ای، نارنجی، آبی، صابونی و… رنگ‌هایی هستند که در آب این چشمه شما را به حیرت وا‌می‌دارند. چشمه هفت‌رنگ مجن را می‌توان یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی شاهرود دانست.

پارک جنگلی یکی از جاهای دیدنی شاهرود در بهار

پارک جنگلی شاهرود با درختان بلندقامت و تنومند یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی ایران است. این پارک تنها یکی از پارک‌های شهر شاهرود محسوب می‌شود که در سرسبزی و زیبایی بی‌نظیر است. خانواده‌ها می‌توانند برای ورزش کردن، تفریح، پیک‌نیک یا گذراندن اوقات فراغت به این پارک جنگلی زیبا بروند.

دشت آفتابگردان و شقایق‌های کالپوش

دشتی را تصور کنید که سراسر آن مملو از گل‌های آفتابگردان فوق‌العاده زیبایی است که به دنبال خورشید سر می‌چرخانند و شقایق‌های که سراسر دشت را گلگون کرده‌اند. اینجا را نمی‌توان تنها یکی از جاهای دیدنی شاهرود دانست؛ بلکه بهشتی است که اگر در سفر به این شهر آن را نبینید بعدها حسرتش را خواهید خورد.

کویر رضاآباد از جاهای دیدنی شاهرود در زمستان

شگفتی شهر شاهرود در این است که برای هر فصلی یک جاذبه بی‌نظیر و رویایی دارد. کجای دنیا می‌توانید شهری را پیدا کنید که هم جنگل و دشت دارد هم کویر و دریاچه و هم مملو از جاذبه‌های تاریخی است؟ کویر رضاآباد با تپه‌های شنی کوچک و بزرگ، گله‌های شتر، آسمان بی ابر و سکوت بی‌انتها جاذبه منحصربه‌فرد شاهرود است.

خانه یغمایی‌ها جاذبه تاریخی بی‌نظیر شاهرود

یکی از جاهای دیدنی شاهرود که در میان جاذبه‌های تاریخی آن درخشش خاصی دارد، خانه یغمایی‌ها است. این خانه که یادگاری از دوران پهلوی است با سبک خاص خود که شباهت زیادی به سبک خانه‌های یزدی دارد و معماری بی‌نظیرش هر بیننده‌ای را می‌فریبد. حوضچه‌های زیبا، باغچه‌های پر از گل و درختچه‌ها این خانه، حس و حال عجیبی را به گردشگران منتقل می‌کند.

بازار تاریخی شاهرود جاذبه‌ای خاص و منحصربه‌فرد

یکی دیگر از جاهای دیدنی شاهرود که دیدن آن خالی از لطف نیست بازار تاریخی آن است. این بازار به سبک بازارهای قاجاری ساخته شده و سرپوشیده است. مجموعه‌ای از چند کاروانسرا، بارانداز، مسجد و حمام را می‌توانید در این بازار ببینید. راسته بازار و بازار انارکی‌ها دو بازار اصلی این مجموعه تاریخی محسوب می‌شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.