رسانه اینترنتی فانیلی

با خواص رازیانه برای پوست و مو آشنا شوید

رازیانه خواص بی‌نظیری برای سلامت پوست و موهای شما دارد که اگر از آن اطلاع داشته باشید قبل از مراجعه به دکتر پوست و مو حتما از این گیاه استفاده می‌کنید.

خواص رازیانه برای پوست و مو از زمان‌های قدیم برای افراد شناخته شده است اما گاهی افراد ترجیح می‌دهند برای درمان مشکلات خود فقط از محصولات طبیعی استفاده کنند اما نکته مهمی که باید به شما بگوییم آن است که شما می‌توانید با استفاده از گیاهان طبیعی مشکلات خودتان را به راحتی درمان کنید. همراه مجله اینترنتی فانیلی باشید.

خواص رازیانه برای پوست و مو

رازیانه یک گیاه معطر بوده که از خانواده جعفری است. جعفری نیز یک گیاهی است که افراد معمولاً بعد از تمام‌شدن وعده‌غذایی خود و برای تازه شدن و خوشبو شدن دهانشان از آن استفاده می‌کنند؛ اما بسیاری از افراد نمی‌دانند که رازیانه دارای مس، پتاسیم، زینک و منیزیم و آهن است که تمام این مواد برای بدن لازم و ضروری است.

برطرف‌کردن پف چشم با رازیانه

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری پودر دانه رازیانه
  • 1 لیوان آب خنک

طرز تهیه و طریقه استفاده:

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند، پف زیر چشم است که افراد را خسته نشان می‌دهد. برای خلاص‌شدن از این مشکل باید یک کمپرس مخصوص در ابتدا تهیه کنید. زیرا احساس خنک‌شدن و نرم‌شدن می‌تواند به ازبین‌بردن پف زیر چشم کمک کند.

حالا در این مرحله کمی پودر دانه رازیانه را با مقداری آب مخلوط کرده و این ترکیب را بر روی صورت مرطوبتان بزنید شما می‌توانید برای این کار از پدهای مخصوص صورت نیز استفاده کنید.

کمپرس یخ رازیانه را نیز روی پف‌ها قرار دهید. این روش به‌سرعت قرمزی و پف زیر چشم را از بین می‌برد.

خواص رازیانه برای پوست و مو  مثل جلوگیری از اثرات پیری پوست

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری دانه رازیانه
  • 1 لیوان آب
  • 1 قاشق چای خوری ماست

طرز تهیه و طریقه استفاده:

از جمله خواص رازیانه برای پوست و مو جلوگیری‌کردن از اثرات پیری پوست است. برای این کار در ابتدا رازیانه را با یک لیوان آب در حرارت ملایم به مدت 15 دقیقه قرار داده و بعد از این که کمی خنک شد، ماست را به آن اضافه کنید حالا تمام مواد را داخل میکسر ریخته و یک ترکیب نرم را بسازید. در نهایت این ترکیب را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورتتان نگه دارید و بعد آب بکشید.

این ماسک باعث نرمی و درخشندگی پوست شما شده و در نهایت باعث جلوگیری‌کردن از اثرات پیری پوست می‌شود.

دم‌کرده رازیانه نیز سلامت کلی پوست را افزایش داده و همچنین با آکنه مبارزه می‌کند و پوست را روشن‌تر و جوان‌تر نشان خواهد داد.

خواص رازیانه برای پوست و مو مثل جلوگیری از ریزش مو

بعد از آن که خواص رازیانه را برای پوست بیان کردیم به سراغ خواص این گیاه برای موها می‌رویم. خواص رازیانه برای پوست و مو آن‌قدر زیاد است که ما فقط به ذکر چند مورد از آن پرداخته‌ایم.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری دانه رازیانه
  • 1 فنجان آب

طرز تهیه و طریقه استفاده:

ریزش مو یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های افراد در طول زندگی خود است. خوشبختانه دانه رازیانه با ریزش مو نیز مبارزه می‌کند. دانه رازیانه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بوده و مواد مغذی درون خود دارد که با ریزش مو مبارزه می‌کند. تنها لازم است که یک قاشق از آن را داخل آب جوش بریزید و بعد از دم‌کشیدن، دانه‌ها را جدا کرده و اجازه دهید که آب آن خنک شود و سپس موهایتان را به طور کامل با آب آن بشویید.

این فرایند را دوبار در هفته برای بهترین نتیجه تکرار کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.