طبق گزارش اخیر Counterpoint Research، اپل همچنان بر بازار موبایل ایالات متحده تسلط دارد. غول فناوری کوپرتینو در سهماههی سوم سال جاری میلادی (۱۰ تیر تا ۱۰ مهر) ۵۳ درصد از بازار را در اختیار داشت و سامسونگ با ۲۳ درصد در رتبه دوم قرار گرفت.
رتبهی سوم آمار خرید گوشی در بازهی زمانی مذکور به لنوو تعلق دارد که مالک برند موتورولا است و احتمالا تمام این ۱۴ درصد سهم بازار که با نام لنوو ذکرشده، به گوشی موتورولا مربوط میشود.
پدیدهی بعدی نمودار، قرارگرفتن گوشی HTC در جایگاه چهارم با کسب یک درصد سهم بازار است. سایر برندها روی هم ۹ درصد سهم بازار را به خود اختصاص دادهاند. نمیشود بازاری قطبیتر از این را تصور کرد؛ جایی که یک برند بیشاز نیمی از بازار را در اختیار دارد و با پیوستن فقط دو برند دیگر، ۹۰ درصد گوشیهای فروختهشده را به خود اختصاص میدهند.
همانطور که از تصویر مشخص است، سهم بازار گوشی آیفون در سهماههی سوم ۲۰۲۴ تقریباً با مدت مشابه سال قبل برابری میکند و بهغیر از اوجگیری فصل چهارم ۲۰۲۳، در چند فصل گذشته عملکرد ثابتی را نشان میدهد.
تمایل آمریکاییها به گوشی سامسونگ از اوج ۳۱ درصدی در سهماههی اول ۲۰۲۴ به ۲۳ درصد تنزل داشته و لنوو بهلطف سری اج ۵۰ موتورولا بهترین عملکرد خود را در ۹ ماه گذشته ثبت کرده است.
-
اپل میخواهد پرونده بزرگ انحصارگرایی در بازار موبایل آمریکا را مختومه کند
-
دولت آمریکا ازاینپس با اپل بهعنوان یک بانک برخورد میکند
حجم کلی بازار در مقایسه با سهماهه سوم سال قبل، ۶ درصد کاهش یافت. بنابراین، میزان فروش آیفون (نه سهم بازار) نسبتبه سال گذشته پنج درصد کمتر شده است.
طبق بررسی Counterpoint Research، آمار خرید گوشی سامسونگ ۱۳ درصد نسبتبه سال گذشته سقوط کرده، در حالی که فروش گوشی موتورولا ۲۱ درصد در همین زمان افزایش یافته است که عمدتاً ناشی از عملکرد بهتر Moto G Play 2024 بوده است.