رسانه اینترنتی فانیلی

استفاده کردن از سفیدآب برای چه افرادی ممنوع است؟

یکی از محصولاتی که از گذشته تا کنون برای مصارف زیبایی از آن استفاده می‌شده است، سفیدآب است. این ماده در کنار فواید زیادی که برای پوست دارد ممکن است مضراتی نیز داشته باشد.

استفاده کردن از سفیدآب باعث لایه‌برداری و در نهایت سفید شدن پوستتان می‌شود اما در کنار تمام فواید هر محصول مضراتی نیز وجود دارد که شما باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید و در صورت مشکلات پوستی از این محصول استفاده نکرده تا دچار مشکلات جدی‌تری نشوید. همراه رسانه اینترنتی فانیلی باشید.

سفیدآب چیست؟

سفیدآب درگذشته توسط عطارها از گل‌سفید و نخاع برخی از حیوانات تهیه می‌شده است. زنان در دوران گذشته از سفیدآب برای سفید نشان‌دادن خود و همچنین آرایش‌کردن استفاده می‌کردند. سفیدآب بهترین بدن شور، نرم‌کننده، لایه‌بردار و کنترل‌کننده عرق بدن است.

فواید استفاده کردن از سفیدآب

قبل از این که به شما بگوییم این ماده برای چه کسانی مضر بوده و نباید از آن استفاده کنند باید از فواید بی‌نظیر این محصول صحبت کنیم.

لایه‌برداری پوست

یکی از مهم‌ترین فواید استفاده کردن از سفیدآببرای لایه‌برداری پوست است. سفیدآب با پاک‌کردن و ازبین‌بردن سلول‌های مرده باعث نفس‌کشیدن پوست می‌شود؛ زیرا میلیون‌ها سلول در طول روز در اثر فعالیت‌کردن مرده و باید از روی سطح پوست پاک شوند. برای پاک‌سازی لایه مرده پوست و رشد سلول‌های جدید و زیبایی پوست لازم است که هنگام حمام مقداری سفیدآب را بر روی پوستمان بمالیم.

تمیزکننده‌ای بدون ایجاد حساسیت

اگر پوستتان به صابون‌ها و مواد شوینده و شیمیایی حساسیت دارد سفیدآب یک جایگزین عالی برای شستن بدن است.

کنترل تعریق بدن

اگر خیلی عرق می‌کنید، در زمان حمام‌کردن مقداری سفیدآب به مناطقی از بدن که بیشتر عرق می‌کند، بمالید و با دست ماساژ دهید تا باعث کنترل تعریق بدن شود. با این کار خواهید دید که سفید آب باعث بهبودی سلول‌ها و جوان‌تر شدن پوستتان می‌شود.

ازبین‌بردن اسکارهای باقی‌مانده

اگر جای جوش و اسکارهای باقی‌مانده روی بدنتان آرایتان می‌دهد، از سفید آب استفاده کنید. استفاده مستمر و مکرر از سفیدآب باعث می‌شود، به‌تدریج جای جوش و اسکارهای قدیمی از بین بروند. اما اگر پوست بسیار حساس دارید بهتر است از لایه‌بردار طبق نظر پزشک استفاده کنید.

مضرات استفاده کردن از سفیدآب

این محصول پرفایده گاهی برای برخی از افراد دارای مضراتی است که با دانستن آن‌ها دچار مشکل نمی‌شود.

تحریک و آسیب به پوست

سفیدآب به‌خودی‌خود ضرری برای پوست ندارد؛ اما استفاده نادرست از آن می‌تواند به پوست آسیب برساند و باعث تحریک، قرمزی، خشکی، و حتی خراشیدگی پوست شود. افرادی که پوست حساسی دارند بهتر است قبل از استفاده کردن از سفیدآب در ابتدا یک تست حساسیت از خودشان گرفته تا بدنشان واکنشی نشان ندهد.

ایجاد علائم پوستی

استفاده کردن از سفـیدآب ممکن است به ایجاد مشکلات پوستی نظیر لکه‌های سفید یا سیاه، جوش‌ها و جوشکاری پوست منتهی شود؛ بنابراین اگر جزو افراد حساسی هستید که اگر جوش بزنید از خانه بیرون نمی‌روید، ریسک نکرده و از این محصول استفاده نکنید.

پوسیدگی پوست

استفاده بلندمدت و زیاد از حد از سفـیدآب می‌تواند باعث ضعیف‌شدن ساختار پوست و پوسیدگی آن شود. این مشکل به‌خصوص در افرادی که مداوم از این محصولات استفاده می‌کنند، بروز می‌کند؛ بنابراین هرگز به‌صورت مستمر از این محصول استفاده نکنید.

ریسک ابتلا به تب مالت

سفـیدآب تهیه شده از نخاع گوسفند و سایر حیوانات است و اگر حیوان به تب مالت مبتلا باشد ممکن است این بیماری به انسان از طریق منافذ پوستی و خراش‌های ناشی از مصرف سفـیدآب منتقل می‌شود. نکته مهمی که باید بدانید آن است که برای تهیه سفید آب بهتر است به مکان‌های معتبر مراجعه کرده و نمونه‌های بسته‌بندی‌شده آن را خریداری کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.