رسانه اینترنتی فانیلی

استایل الگانت چیست و چگونه به این سبک لباس بپوشید؟

اگر علاقه‌مند به استایل‌های مختلف و محبوب در جهان مانند استایل اگزوتیک، استایل هنری، استایل مینیمال و… هستید، مطمئنا استایل الگانت می‌تواند همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید. درواقع اگرچه این نوع استایل ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد اما معمولا در آن از آیتم‌های باکیفیت استفاده می‌شود. رنگ سفید و رنگ‌های خنثی در کنار پارچه‌های ابریشمی از نوع بدون طرح، همگی جزو مشخصات اصلی و متمایز سبک الگانت است. اما استایل الگانت چیست و چطور باید به بهترین نحو این استایل را پیاده‌سازی و از چه رنگ‌هایی در آن استفاده کرد؟ با ما در مجله اینترنتی فانیلی همراه شوید تا بیشتر و بیشتر در مورد استایل الگانت بدانید.

تاریخچه‌ی مختصر سبک الگانت

در حالت کلی می‌توان ردپای طراحی اولین نمونه‌های البسه در سبک الگانت (Elegant Style) را می‌توان در انگلستان دنبال کرد. زمانی که «جان ردفرن» (John Redfern) در اولین خانه‌ی مد انگلستان، اقدام به طراحی لباس‌های کژوال زنانه کرد، لباس‌های ظریفی که با اندام زنانه تناسب داشتند. «مادلین ویونت» (Madeleine Vionnet) را باید یکی دیگر از پیشگامان طراحی لباس های ظریف زنانه و سبک الگانت دانست. او که به عنوان ملکه‌ی «برش اریب» (Queen of the bias cut) لقب گرفته بود، در طول زمان فعالیت خود توانست با الهام از مجسمه‌ها، لباس‌های شب بی نظیری را طراحی کند. بنابراین طبیعی بود که خیلی زود زنان بسیاری به طرفداران بی‌شمار او پیوستند. از جمله دیگر چهره‌های تاثیرگذار در پیشبرد تیپ الگانت می‌توان به طراحی به نام «ماینبوچر» (Mainbocher) اشاره کرد. او توانست با طرح‌های ساده و فوق العاده ظریف خود مسیر پیدایش این سبک را هموارتر کند. حتی جالب است بدانید که ماینبوچر در تولیدات برند هرمس (Hermes) هم تاثیر زیادی داشته است، به‌ طوری که این برند در سال ۱۹۳۰ روسری‌های دست دوز ابریشمی را به بازار مد وارد کرد که در کنار البسه‌ی متناسب با سبک الگانت، اکسسوری‌ای متناسب برای چنین استایلی به شمار می‌رفت.

استایل الگانت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

استایل الگانت به انگلیسی (Elegant Style) بر پایه‌ی راحتی (البته در نوع کژوال)، شیکی و زیبایی معرفی و شناخته شده است. این استایل معتدل است و به منظور ایجاد ظاهری ساده ولی با کلاس و شیک مورد توجه قرار گرفته شده است. در نگاه اول ممکن است این طور برداشت شود که این نوع سبک پوشش تنها برای خانم‌ها مناسب است، اما باید بدانید که این سبک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آقایان شیک پوش و علاقه‌مند به استایل رسمی به حساب می‌آید. درواقع انواع کت و شلوارهای گران‌قیمت و شیک، اورکت‌ها و پالتوهایی با برش‌های اندامی و پاپیون و کراوات‌های ابریشمی، همه از جمله اجزای اصلی در استایل الگانت برای آقایان هستند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این استایل، استفاده از رنگ‌های خنثی است. معمولا افرادی که به سراغ سبک پوشش الگانت می‌روند، از لباس‌هایی با رنگ‌های تند و شارپ و ناهماهنگ با یکدیگر استفاده نمی‌کنند. دیگر ویژگی این استایل، هماهنگی و نظم ظاهری بین اجزای مختلف پوشش شماست. برخلاف سبک‌های پوششی مثل ماکسیمال، در استایل الگنت به سراغ پوشیدن لباس‌های متنوع با رنگ و جنس مختلف نمی‌رویم، بلکه در بهترین حالت پارچه باید جنس، رنگ و دوخت یکسان و هماهنگی داشته باشد. در کنار این موارد توجه به کیفیت دوخت و هماهنگی آن با شکل بدن شما هم از دیگر مشخصه‌های این استایل است. همچنین نوع برش لباس هم تاثیر زیادی روی زیبایی استایل الگانت دارد. بنابراین اگر قصد دارید به این سبک لباس بپوشید، بهتر است به سراغ لباس‌های خوش‌دوخت و کاملا اندازه‌ی خود بروید تا خوش‌پوش به نظر برسید.

در حالت کلی اصلی‌ترین مشخصه‌های این استایل شامل موارد زیر است:

  • استفاده از رنگ‌های خنثی و آرام: به طور کلی در استایل الگانت از رنگ‌های ساده و به دور از زرق و برق استفاده می‌شود. به عنوان مثال رنگ‌هایی مانند سفید، مشکی، خاکستری، آبی پاستیلی و بژ از جمله بهترین گزینه‌ها برای این استایل است، چراکه این رنگ‌ها باعث ایجاد ظاهری آرام می‌‌شود و هماهنگی خوبی باهم دارند.
  • جزئیات کم و به دور از الگوهای پیچیده: همانطور که در تصاویر این مقاله هم خواهید دید، در این استایل جزئیات به حداقل می‌رسند و از الگوها و طرح‌های ساده و کم‌جزئیاتی استفاده می‌شود. در کنار سادگی پارچه در مواردی از پارچه‌هایی با خطوط راست و جزئیات مینیمال مانند دکمه‌های کوچک و پتل‌های ساده هم استفاده می‌شود.
  • دوخت تمیز به همراه برش‌های منظم و مستقیم: برش‌های کلاسیک و زیبا در استایل الگانت کاملاً مناسب بدن است. به طور کلی برش‌های A-line (به شکل حرف A) برش‌های مستقیم و لباس‌های تنگ با طراحی هندسی از جمله برش‌های محبوب در تیپ الگانت هستند.
  • استفاده از جواهرات مینیمال و ظریف: در استایل الگانت، از جواهرات ساده و ظریف استفاده می‌شود. به عنوان مثال گوشواره‌ها، انگشتر یا دستبندهای ظریف جزو گزینه‌های مناسب برای این سبک از پوشش چه نوع کژوال و چه کلاسیک هستند. البته که نباید در آویختن جواهرات به خود زیاده‌روی کنید. همچنین استفاده از اکسسوری‌های کلاسیک مانند کیف‌های چرمی با طرح‌های ساده، کمربندهای ظریف، عینک‌های طبیعی و شال‌های ابریشمی هم توصیه می‌شود.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.