رسانه اینترنتی فانیلی

استارتاپ هوش مصنوعی Perplexity احتمالاً ۹ میلیارد دلاری می‌شود

استارتاپ Perplexity که برای رقابت با گوگل، موتور جست‌وجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی توسعه داده است، مذاکرات اولیه با سرمایه‌گذاران را برای افزایش ارزش خود به ۹ میلیارد دلار آغاز کرد. انتظار می‌رود شرکت مذکور در دور جدید تأمین مالی خود بیش‌ از ۵۰۰ میلیون‌دلار سرمایه جذب کند.

ارزش‌گذاری اخیر Perplexity می‌تواند ارزش قبلی این شرکت که در دور تأمین مالی اوایل سال جاری ۳ میلیارد دلار بود، سه برابر کند. مذاکرات همچنان در مراحل اولیه قرار دارد و جزئیات آن می‌تواند تغییر کند و حتی امکان دارد مذاکرات به‌طور‌کلی متوقف شود. این استارتاپ تاکنون درباره‌ی مذاکرات ارزش‌گذاری جدید خود اظهارنظر نکرده است.

ارزش Perplexity در ماه‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است و این موضوع از علاقه‌ی شدید سرمایه‌گذاران خطرپذیر به حمایت از شرکت‌های هوش مصنوعی خبر می‌دهد. استارتاپ یادشده چند ماه قبل فقط یک‌میلیارد دلار ارزش داشت و رقبای آن موفق شده‌اند سرمایه‌های کلانی جذب کنند. به‌عنوان مثال، ارزش OpenAI که اوایل این ماه موفق شد ۶٫۶ میلیارد دلار سرمایه جذب کند، اکنون به ۱۵۷ میلیارد دلار رسیده است.

براساس اعلام بلومبرگ، مذاکرات اخیر تأمین مالی Perplexity پس‌از‌آن شکل گرفت که سرمایه‌گذاران به‌سراغ این شرکت آمدند و آغاز این مذاکرات به تصمیم استارتاپ مذکور برای جذب نقدینگی ارتباط ندارد.

مقالات مرتبط:
  • موتور جستجوی هوشمند Perplexity با قابلیت استدلال چندمرحله‌ای، گوگل را به چالش می‌کشد
  • اپلیکیشن هوش مصنوعی محبوب Perplexity به‌زودی برای مک منتشر می‌شود

Perplexity علاوه‌بر نسخه‌های رایگان و پولی ابزار جست‌وجوی خود، خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد. این شرکت اخیراً محصولی راه‌اندازی کرده است که امکان جست‌وجو در فایل‌های داخلی سازمان‌ها را فراهم می‌کند. همچنین ویژگی‌های جدیدی برای جست‌وجوهای مرتبط با امور مالی ازجمله قیمت سهام و داده‌های درآمد شرکت‌ها معرفی کرده است.

Perplexity با وجود اتهامات سرقت ادبی، مجموعه‌ای از مشارکت‌های درآمدزایی با ناشران بزرگ را آغاز کرده است. ازجمله سرمایه‌گذاران این شرکت می‌توان به صندوق ویژن ۲ سافت‌بانک، جف بزوس بنیان‌گذار آمازون و انویدیا، اشاره کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.