رسانه اینترنتی فانیلی

اختلال شخصیت نمایشی را بیشتر بشناسید

اختلال‌های شخصیت تاثیرات منفی بسیار زیادی در زندگی شخصی و روابط به وجود می‌آورند. گاهی این تاثیرات باعث از بین رفتن یک رابطه می‌شود. بهتر است با شناسایی به موقع اخلال‌های شخصیت از مشکلات پس از آن جلوگیری کنید.

اختلال شخصیت نمایشی به شدت در روابط افراد تاثیرات منفی می‌گذارد. افرادی که به این اختلال مبتلا هستند بسیار زود تحریک می‌شوند و پر هیجان هستند و از این رو خلق و خوی آن ها با تغییرات بسیار زیادی همراه است. این افراد عموما در روابط خود شکست می‌خورند و ارتباط های متزلزلی دارند.  برای آشنایی با اختلال شخصیت نمایشی با مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید.

اختلال شخصیت نمایشی چیست؟

افرادی که به این اختلال مبتلا هستند رفتار هایی مبنی بر جذابیت خود به نمایش می‌گذارند. آن ها بسیار هیجان مدار هستند و به هیجانات خود بهای زیادی می‌دهند و به همین دلیل ممکن است به دنبال هیجانات نامتعارف بروند. افراد اختلال شخصیت نمایشی با کوچکترین تکانه ها تحریک می‌شوند و به دلیل همین تحریک ها واکنش های افراطی نیز نشان می‌دهند. رفتار های آن ها عموما متظاهرانه و برای جلب توجه است و سعی می‌کنند با عشوه و لوندی افراد را به خود جذب کنند. با اینکه این افراد با اختلال شخصیت خودشیفته تفاوت دارند اما آنها هم مایل هستند که خود را برتر از دیگران بدانند. آن ها خود را مانند افراد مشهور و معروف می‌دانند. همیشه تمایل دارند که مورد توجه همگان قرار بگیرند و برای تلاش در این راستا دلربایی می‌کنند. افرادی که این اختلال شخصیت را دارند دائما سعی در فخر فروشی دارند و می‌کوشند تا دیگران را با دارایی و ویژگی های خود جذب خود کنند. این افراد عموما در روابط زیادی می‌روند که با شور و هیجان زیادی همراه است اما این روابط دوام زیادی ندارند و بسیار سطحی هستند.

ویژگی های شخصیتی اختلال شخصیت نمایشی

ویژگی بارز این افراد توجه خواستن از دیگران و جلب توجه آنان به هر طریقی است. این افراد احساساتی هستند. این اختلال معمولا در اوایل بزرگسالی آغاز می‌شود. این افراد اگر مورد توجه دیگران قرار نگیرند، ناراحت خواهند شد و در پی این ناراحتی، عصبی می‌شوند. از دیگر ویژگی های این افراد این است که ارتباط های نا درستی با دیگران برقرار می‌کنند به این صورت که دائم سعی در صحبت کردن با عشوه و لوندی هستند و در تلاش برای اغوا کردن دیگران می‌باشند. آنان با وجود اینکه احساساتی هستند اما احساساتشان به شدت سطحی است و زود تغییر می‌کند. یک روز عاشق هستند و روز دیگر فارق. معمولا به نوعی صحبت می‌کنند که دیگران باید با حدس و گمان و برداشت شخصی خود متوجه شوند. معمولا کلی گویی می‌کنند و ازپرداختن به جزئیات دوری می‌کنند. به آسانی تحت تاثیر افکار ورفتار دیگران می‌شوند و عقاید خود را به سرعت تغییر می‌دهند. این افراد معمولا روابط رسمی ندارند و حتی در موقعیت و شرایطی که باید به طور رسمی برخورد کنند نیز رفتار های صمیمانه برخورد می‌کنند. در احساسات خود مبالغه می‌کنند و همچنین درباره ویژگی های شخصیتی خود نیز با مبالغه صحبت می‌کنند. خود را بزرگتر و بهتر از انچه که هستند نشان می‌دهند.

چه عواملی باعث بروز اختلال شخصیت نمایشی می‌شوند؟

عوامل محیطی و اجتماعی تاثیر بسیار زیادی در بروز و شکل گیری این اختلال دارد. طلاق و جدایی والدین یکی از عوامل پر رنگ در شکل گیری این اختلال است. والدینی که کودک را تنها زمانی که یک کار خوب انجام دهد تشویق می‌کنند و در مواقعی که به دلیل انجام یک کار ساده مانند ریختن آب روی زمین تنبیه های بسیار شدیدی انجام می‌دهند. والدین دمدمی مزاج که کودک را هر لحظه در یک شرایط قرار می‌دهند و کودک نمی‌داند باید چطور با والد خود برخورد کند تا آن را دوست داشته باشند و با او خوب برخورد کند. تنبیه کردن های افراطی به علت هایی که قابل قبول نیست.

مشکلاتی که افراد مبتلا به این اختلال دارند

  • افسردگی و خلق و خوی پایین، موودی بودن.
  • اختلال در روابط جنسی و عاطفی
  • اضطراب و نگرانی از آینده
  • مشکلات در روابط شغلی، اجتماعی، شخصی
  • ناتوانی در انجام وظایف
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.