رسانه اینترنتی فانیلی

آزور؛ بهشت ماجراجویان جهان

آبشارهای بی‌نظیر، طبیعتی سرسبز و مملو ازگل‌های رنگارنگ، چشم‌انداز باشکوهی از اقیانوس و آب‌های نیلگون، شنا در زلال‌ترین آب‌های دنیا و کوه‌های صخره‌ای سر به فلک کشیده که جان می‌دهند برای صخره‌نوردی همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا یکی از زیباترین بهشت‌های روی زمین یعنی مجمع ‌الجزایر آزور را خلق کنند!

برای آن‌هایی که همیشه به دنبال سفر به بکرترین نقاط جهان هستند، زیباترین جاهای دیدنی آزور بدون شک می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌هایشان باشد. این جزایر عجیب که بخشی از خاک پرتغال را تشکیل می‌دهند، شاید به‌اندازه سایر جزایر دنیا مثل جزایر قناری، شهرت نداشته باشند؛ اما بدون شک یکی از زیباترین جزایر دنیا محسوب می‌شوند. پس با رسانه اینترنتی فانیلی همراه باشید

مجمع الجزایر آزور کجاست؟

در 1500 کیلومتری غرب لیسبون و در پهنه وسیعی از اقیانوس اطلس مجمع‌الجزایر زیبایی متشکل از 9 جزیره آتش‌فشانی وجود دارد که به آنتالیای پرتغال شهرت یافته است! این جزایر زیبا که حدود 2300 کیلومترمربع وسعت دارند تنها 300 هزار نفر جمعیت دارند. حکومت این جزایر خودمختار است و یکی از دو منطقه خودمختار پرتغال محسوب می‌شوند. جزیره سائومیگل یکی از بزرگ‌ترین جزایر این مجمع‌الجزایر است که پایتخت آزور یعنی شهر بندری پونتاداگاوا در آنجا قرار دارد.

منطقه ماکارونسیا منطقه‌ای در اقیانوس اطلس و در ناحیه آتلانتیک شمالی است که بسیاری از مهم‌ترین و زیباترین جزایر دنیا در امتداد هم در این منطقه قرار گرفته است. جزایر قناری، کپ ورد، جزایر قناری و جزایر آزور از جمله مهم‌ترین مجمع‌الجزایری هستند که در این منطقه جغرافیایی قرار گرفته‌اند.

جالب است بدانید که این مجمع‌الجزایر درست در نقطه‌ای از کره خاکی قرار گرفته‌اند که محل تلاقی سه قاره امریکا، اروپا و آفریقا است. مرتفع‌ترین کوه کشور پرتغال به نام کوه پیکو با ارتفاع 2351 متر نیز در زیباترین جاهای دیدنی آزور واقع شده است.

زیباترین جاهای دیدنی آزور

مقصد موردنظر شما باید دارای چه موارد شگفت‌انگیز و هیجان‌انگیزی باشد که از سفر خود بسیار لذت ببرید؟ در مجمع‌الجزایر آزور تقریبا هر چیزی را که بخواهید می‌توانید ببینید. آبشارهای حیرت‌انگیز، چشم‌انداز وسیعی از اقیانوس بی‌کران اطلس، قله‌های آتش‌فشانی حیرت‌انگیز، طبیعتی بکر و سرسبز، دریاچه‌های بهشتی که نظیر آن‌ها در هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارد همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این مجمع‌الجزایر را به یکی از بهشت‌های روی زمین تبدیل کنند. گردشگران به این جزایر، جزایر خوشبختی می‌گویند!

آب‌وهوای مجمع الجزایر آزور

آب‌وهوای جاهای دیدنی آزور به خاطر قرار گرفتن در نیمکره شمالی معتدل و مرطوب شده است. جزایر منطقه آتلانتیک معمولا در بیشتر ایام سال بارانی و ابری هستند. میانگین دمای آزور بین 13.6 تا 22 c درجه است هرچند در فصل تابستان آب‌وهوای این جزایر نیز اندکی گرم‌تر خواهد شد.

تفریحات زیباترین جاهای دیدنی آزور

اصلی‌ترین جاذبه گردشگری آزور طبیعت بکر و زیبای آن است؛ اما در کنار طبیعت فوق‌‎العاده و آب‌وهوای عالی اغلب گردشگران و توریست‌هایی که به این منطقه می‌آیند در اوقات فراغت خود را مشغول به کارهای چون:

  • کوهنوردی
  • دوچرخه‌سواری
  • ماهیگیری
  • تماشای گونه‌های مختلف پرندگان
  • قایق‌سواری، جت اسکی
  • صخره‌نوردی یا دره نوردی
  • ژئو توریسم
  • گلف
  • اسب‌سواری
  • پاراگلایدر
  • غواصی در آب‌های عمیق
  • موج‌سواری
  • تماشای نهنگ‌ها، دلفین‌ها می‌کنند.

بهترین زمان برای سفر به زیباترین جاهای دیدنی آزور چه موقع است؟

هرچند آب‌وهوای این جزایر در بیشتر ایام سال بسیار معتدل و مطلوب است؛ اما اکثر گردشگرها ترجیح می‌دهند در اواسط فصل بهار تا اواسط پاییز یعنی از آوریل تا اکتبر به این جزایر زیبا سفر کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.