رسانه اینترنتی فانیلی

چند روش درمان خانگی برای از بین بردن جوش صورت

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند، جوش زدن است. راه‌های مختلفی برای از بین بردن جوش وجود دارد که بهترین آن‌ها راهکارهای خانگی هستند.

گاهی به یک مهمانی مهم دعوت می‌شوید و شب قبلش چند جوش روی صورتتان ظاهر می‌شود. از بین بردن جوش صورت با راهکارهای خانگی به شما کمک می‌کند به‌سرعت جلوی بزرگ‌شدن جوش‌ها را بگیرید و بعد از مدتی نیز آن‌ها را ریشه‌کن می‌کنند. همراه رسانه اینترنتی فانیلی باشید.

دلایل ایجاد جوش چیست؟

  • استفاده‌کردن  از لوازم آرایشی و بهداشتی نامرغوب
  • استفاده از برخی داروهای هورمونی و اعصاب و روان
  • وجود برخی از بیماری‌ها
  • مصرف دخانیات
  • مصرف رژیم غذایی ناسالم و سرشار از چربی و شیرینی
  • آلودگی‌های هوا و محیطی
  • یکی دیگر از عوامل جوش‌زدن عوامل ژنتیکی است
  • تغییرات هورمونی در سنین نوجوانی
  • مشکلات هورمونی
  • استرس بیش از حد
  • عدم رعایت بهداشت و شستشوی صحیح پوست صورت
  • بیماری‌های داخلی مانند تیروئید، کبد چرب، استرس و …

از بین بردن جوش صورت با راهکارهای خانگی

جوش یا آکنه در اثر مسدودشدن فولیکول‌ها توسط چربی‌ها، آلودگی‌ها و سلول‌های مرده بر روی سطح پوست ایجاد می‌شوند. در واقع از بین بردن جوش صورت منجر به ازبین‌بردن باکتری‌ها و چربی‌های اضافی پوست می‌شود. ما در ادامه برای شما چند راهکار طبیعی برای از بین بردن جوش صورت آماده کرده‌ایم.

درمان خانگی جوش صورت با آلوئه‌ورا

آلو‌ئه‌ورا به دلیل داشتن سالی یک اسید و گوگرد طبیعی برای از بین بردن جوش صورت بسیار موثر است. برای رفع جوش‌های صورت از طریق این روش لازم است که ژل داخل گیاه آلوئه‌ورا را به‌صورت مستقیم به صورت خود زده و بعد از حدود یک ساعت صورت خود را با آب ولرم بشویید. شما در استفاده از آلوئه‌ورا هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید هر روز از آن استفاده کنید. زیرا هیچ ضرری برای پوستتان ندارد و باعث لطافت و زیبایی پوستتان نیز می‌شود.

از بین بردن جوش صورت صورت با آبلیمو

یکی دیگر از راهکارهای طبیعی برای از بین بردن جوش صورت استفاده از آبلیمو است. آبلیمو برای رفع جوش‌های ریز و سطحی پوست بسیار مفید است. برای استفاده از آن یک‌تکه پنبه را به آبلیمو آغشته کرده و قبل از خواب روی پوست خودتان بمالید و اجازه دهید تا صبح روی صورتتان باقی بماند و صبح هنگام صورت خودتان را با آب ولرم بشویید.

درمان خانگی جوش صورت با روغن‌زیتون

روغن‌زیتون دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که از این طریق می‌تواند منجر به از بین رفتن جوش‌ها شود. زمانی که پوستتان نسبتاً مرطوب است دو قطره از روغن‌زیتون را به‌صورت خودتان زده و سپس با یک‌پارچه تمیز و مرطوب را روی صورتتان قرار دهید و چند دقیقه در همین حالت باقی بمانید سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای، یک ماده ضدقارچ، ضدباکتری و ضدالتهاب طبیعی است؛ در واقع یعنی پروپیونی باکتریوم آکنه (باکتری ایجادکننده آکنه) را از بین ببرد. خواص ضدالتهابی روغن درخت چای می‌تواند تورم و قرمزی جوش‌ها را نیز کاهش دهد؛ بنابراین یکی از راه‌های از بین بردن جوش صورت استفاده از روغن درخت چای است.

شما می‌توانید عصاره درخت چای را به صورت کرم، ژل یا اسانس روغنی، روی جوش‌های خود بمالید. اگر از اسانس روغنی استفاده می‌کنید، حتماً یادتان باشد که آن را در یک روغن حامل رقیق کنید. برای این کار دو قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص ترکیب کرده و روی جوش بزنید.

چای سبز

چای سبز دارای فواید بسیار زیادی برای پوست و مو است. یکی از این خواص از بین بردن جوش صورت است. چای سبز، حاوی غلظت بالایی از گروهی از آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنول، به نام کاتشین‌ها است. به همین دلیل یک درمان خانگی جوش صورت محسوب می‌شود. در منافذ پوستِ بیشتر افرادی که به آکنه مبتلا هستند، بیش از حد سبوم یا چربی طبیعی وجود داشته و آنتی‌اکسیدان کافی وجود ندارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها، به بدن کمک می‌کنند که مواد شیمیایی و مواد زائدی که ممکن است به سلول‌های سالم آسیب برسانند را تجزیه‌ کند. چای سبز به پاک‌کردن بعضی از ضایعات و آلودگی‌های جمع شده در جوش‌های سرباز، کمک می‌کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.