رسانه اینترنتی فانیلی

کوه پردیس، عجیب ترین کوه ایران

چه مکان‌های عجیب و ناشناخته‌ای را در ایران می‌شناسید؟ نام کوه پردیس را تابه‌حال شناخته‌اید؟ این کوه یکی از عجیب‌ترین کوه‌های ایران است که خواص عجیب و غریب‌دارد! در بین مردم مشهور است که این کوه سخت‌ترین بیماری‌ها مثل سرطان و ایدز را شفا می‌دهد! چگونه چنین چیزی ممکن است؟ با ما همراه باشید تا راز این کوه عجیب را متوجه شوید.

در دنیا مکان‌‌های عجیب و غریب بسیاری وجود دارد که در آن‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که غیرقابل باور یا توضیح است. کوه پردیس یکی از عجیب ترین مکان های دنیا است که در سرزمین ما واقع شده و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد، بسیار عجیب و حیرت‌انگیز است. همراه مجله فانیلی با این کوه شفابخش آشنا شوید.

کوه پردیس کجاست؟

در نزدیکی شهرستان جم، شهری از توابع عسلویه و در نیمه‌های راه بندر کنگان به فیروزآباد شیراز، کوهی باستانی واقع شده که شایعات زیادی پیرامون آن شکل گرفته است. این کوه به کوه پردیس جم شهرت دارد؛ اما محلی‌ها به آن کوه پدری می‌گویند. حتی اگر از بندر سیراف به سمت شهرستان جم حرکت کنید نیز بازهم در میانه راه این کوه را خواهید دید. کوه پدری نه تنها دارای شکل ظاهری عجیب و غریبی است؛ بلکه خواص عجیب و غریبی هم دارد.

ارتفاع کوه پردیس

کوه پدری از سطح دریا 700 متر ارتفاع دارد و آن را به‌عنوان یکی از اسطوره‌های جنوب ایران می‌شناسند.

شایعات کوه پردیس جم

تقریبا هرکسی که این کوه را از نزدیک دیده‌ است درباره عجیب بودن محیط آن صحبت کرده است. اگر با ماشین در مسیر این کوه حرکت کنید، خارج شدن کنترل ماشین و حرکت آن به سمت کوه را کاملا حس خواهید کرد. رانندگان بسیاری که با جاده این کوه آشنایی ندارند اغلب به سمت کوه منحرف شده و بی‌اختیار با کوه تصادف می‌کنند. اما چطور ممکن است؟ چه اتفاقی در اینجا رخ می‌دهد که باعث تصادف ماشین‌ها می‌شود؟

میدان مغناطیسی کوه پدری

شایعات از نقطه صفری در فاصله 50 تا 100 متری این کوه سخن می‌گویند که اگر آن را رد کنید، مغلوب میدان مغناطیسی کوه خواهید شد؛ اما در حقیقت این تنها یک خطای دید است و به علت پنهان شدن افق به‌وجود می‌آید. بازار شایعات درباره کوه پدری داغ‌تر داغ‌تر از این حرف‌هاست.

خواص درمانی کوه پردیس

شایعه دیگری که درباره این کوه وجود دارد آن است که بسیاری معتقدند کوه پدری خواص ضد اچ آی وی دارد و ویروس اچ آی وی در محدوده آن رشد نمی‌کند! برخی دیگر معتقدند که میدان مغناطیسی قوی این کوه باعث درمان سلول‌های سرطانی می‌شود و کوهنوردی در آن سرطان را درمان می‌کند! اما تمام این ادعاها دروغی بیش نیست و همگی کذب هستند. این کوه هیچ خاصیت درمانی ندارد.

نزدیک‌ترین نقطه به خورشید

نکته عجیب دیگری که درباره این کوه گفته می‌شود، این است که قله این کوه نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید است، چون بیشترین ارتفاع در نزدیکی خط استوا را داراست. کاملا واضح است که این ادعا نیز کذب و دروغ است و اصلا صحت ندارد. پس چه چیز جالبی درباره کوه پدری وجود دارد؟

جمشید، پادشاه عادل ایرانی، اینجا حکومت می‌کرده است

پژوهش‌ها نشان می‌دهد در کوه‌های مشرف بر ناحیه جم، دیوارهای صیقل‌زده‌شده بزرگی در نقاط گوناگون با زاویه‌هایی خاص وجود دارد که افسانه‌ها و روایات قومی جم در لهجه محلی آن را «چرم آینه» می‌خوانند. به گفته بزرگ‌سالان ناحیه جم، آن‌ها قطعه‌های کوچکی از شیشه سیاه را در زیر این چرم آینه‌ها می‌یافته‌اند که فرضیه پادشاهی جمشید در این ناحیه را قوی‌تر می‌کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.