رسانه اینترنتی فانیلی

چند ایده جذاب برای دیزاین راهرو خانه

دکوراسیون راهرو نقش مهمی در زیباتر دیده شدن خانه دارد، برای آشنایی با نحوه چیدمان آن با ما همراه باشید.

برخی معتقدند که طراحی دکوراسیون راهرو کاری بیهوده‌ای است! این افراد فکر می‌کنند راهرو باید خالی باشد. اگر شما هم فکر می‌کنید که برای راهروی خانه نمی‌توان ایده‌های جذابی را پیاده کرد، در اشتباه هستید. در واقع راهرو نیز بخشی از شخصیت منزل است که باید به آن توجه شود. وجود وسایل جذاب و تزیینی در راهرو باعث گرمای بیشتر خانه خواهد شد. برای جذاب‌تر کردن طراحی دکوراسیون خانه قصد داریم در ادامه این مطلب ۵ ایده جذاب طراحی دکوراسیون راهرو را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر شما هم برای طراحی این بخش از خانه دچار تردید هستید، با رسانه اینترنتی فانیلی همراه باشید!

۱. چمدان‌های قدیمی را به عنوان کنسول استفاده کنید

همیشه لازم نیست برای جذاب‌تر کردن بخش‌هایی مانند راهرو هزینه بالایی پرداخت یا وسایل عجیب و غریب استفاده کرد. شما می‌توانید با استفاده از وسایل قدیمی به‌راحتی راهرو منزلتان را به محیطی دیدنی تبدیل کنید. چمدان‌های قدیمی یکی از وسایل مناسب برای راهرو به‌شمار می‌روند.

شما می‌توانید با قرار دادن یک یا چند چمدان قدیمی روی هم علاوه‌بر زیبایی بصری، از آن به‌عنوان کنسول استفاده کنید. بهتر است چمدان‌ها رنگ‌های زنده و گرم داشته باشند. اگر به اشیای قدیمی علاقه‌ای ندارید، می‌توانید یک کنسول مدرن و زیبا باتوجه‌به دکوراسیون خانه بخرید.

۲. شلف‌های چوبی برای جاکفشی؛ طراحی خاص و منحصربه‌فرد راهرو

یکی از مشکلات زندگی در اغلب آپارتمان‌های امروزی، کمبود فضا است. بااین‌حال می‌توان با ترفندهایی، از فضاهای خالی نهایت استفاده را برد. یکی از بهترین وسایل برای استفاده بهینه، شلف‌های چوبی هستند. شما می‌توانید روی دیوار راهرو شلف‌ها را بچینید یا از باکس‌های بزرگ‌تر روی زمین به‌عنوان جاکفشی آپارتمانی استفاده کنید. اگر از باکس استفاده کردید، با قرار دادن بالشت‌های مخصوص و دو کوسن، محلی برای نشستن به‌وجود بیاورید.

۳. با وسایل دم‌دستی برای راهرو کتابخانه‌‌‌ای جذاب بسازید

چوب، یکی از وسایل پرکاربرد در صنعت طراحی دکوراسین است. شما می‌توانید با استفاده از پالت‌ها و چوب‌های سالم غیر قابل استفاده، کتابخانه خود را بسازید. حتی برای ساختن کتابخانه می‌توان نسبت به شلف دیواری نیز اقدام کرد. با چیدمان غیر عادی و طراحی طبقات مختلف، دکوراسیون راهرو را خاص‌تر کنید. برای ساخت کتابخانه به پیچ، دریل، اره، کاغذ سمباده و چوب نیاز خواهید داشت. بدین شکل و بدون پرداخت هزینه اضافی، خانه خود را به محلی گرم و صمیمی برای خود و مهمانانتان ایجاد کنید.

۴. چیدمان بشقاب‌های دیواری؛ ترفندی برای دیزاین راهرو خانه

یکی دیگر از ترفندهای جذاب برای طراحی دکوراسیون راهرو خانه می‌توان از بشقاب‌های دیواری استفاده کرد. استفاده از بشقاب روی دیوار ابتدا در شرق آسیا رواج پیدا کرد و در حال حاضر به یکی از ترندهای جذاب تبدیل شده است. شما می‌توانید روی یکی از دیوارهای راهرو چند بشقاب جذاب با طرح و رنگ متنوع قرار دهید.

بهتر است برای انتخاب رنگ به سبک دکوراسیون و رنگ‌بندی وسایلتان دقت کنید. برای انتخاب طرح نیز به سلیقه خود و خانواده توجه داشته باشید. برای مدل چیدمان می‌توان بشقاب‌ها را با فاصله یا کنار هم قرار داد. برای نصب بشقاب‌ها به بست‌های مخصوص نیاز خواهید داشت تا به‌راحتی از روی دیوار نیفتند.

۵. کناف‌های سقف و دیوار؛ ایده‌ای جذاب برای روشنایی بیشتر راهـرو

برای داشتن راهـرو مدرن و جذاب می‌توان از کناف‌ها استفاده کرد. در حال حاضر استفاده از سقف‌های کاذب و تایل‌های گچی یکی از پرطرفدارترین طراحی‌ها در کشور محسوب می‌شوند. همچنین می‌توان از کناف‌ها برای نورپردازی‌ بیشتر راهـرو نیز استفاده کرد. نورپردازی مناسب فضای راهـرو را دل‌بازتر و زیباتر نشان خواهد داد. خوشبختانه تنوع طرح و رنگ کناف‌های سقفی و دیواری باعث شده است تا این المان برای هر سبک راهـرو و نظری مناسب باشد. کناف‌ها در مدل‌های دایره‌ای، مستطیلی و منحنی وجود دارند که در دو دسته ساده و طرح‌دار می‌توان یکی را انتخاب کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.