رسانه اینترنتی فانیلی

نخستین دورهمی زومیت با حضور بیش از هزار نفر برگزار شد

اولین دورهمی زومیت با حضور جمع بزرگی از کاربران و بیش از هزار نفر از عاشقان فناوری روز چهارشنبه، ۳ بهمن ۱۴۰۳، برگزار شد. رویدادی که بهانه‌اش پوشش زنده مراسم آنپکد ۲۰۲۵ و رونمایی از خانواده جدید گوشی‌های سامسونگ بود؛ اما برای ما و مخاطبان عزیزمان جذابیت‌هایی بیش از این داشت.

رویدادی که ما برایش اشتیاق و البته اضطراب زیادی داشتیم، چراکه قرار بود بیش از هزار نفر از شما همراهان همیشگی‌مان را بعد از ۱۴ سال دوستی از راه دور، از نزدیک ببینیم. شوق دیدار با علاقه‌مندان زومیت و دوست‌داران تکنولوژی که از شهرهای مختلف کشور به تهران، سالن ضرغام آمده بودند، ما را برای میزبانی هیجان‌زده کرده بود. ما می‌خواستیم برایتان سنگ تمام بگذاریم تا در دیدار با دست‌اندرکاران زومیت که هم فرصتی برای بودن در جمع گیک‌ها بود و هم موقعیتی برای تماشای دست‌جمعی رویداد آنپکد ۲۰۲۵، به شما خوش بگذرد. می‌خواستیم در حدود ۶ ساعت فرصتی که برای باهم بودن داشتیم، همه‌چیز فوق‌العاده باشد.

رویداد زومیت با حضور کاربرانی که از چند ساعت قبل از شروع مراسم خودشان را به محل برگزاری رسانده بودند، آغاز شد. دو ساعت ابتدایی صرف بازی، عکاسی و معاشرت شد. ما عوامل زومیت بعد از سال‌ها معاشرت مجازی با مخاطبانمان حالا فرصتی داشتیم که برای اولین بار جمع بزرگی از کاربران را از نزدیک ببینیم و تا باهم از دنیای فناوری و علایقمان گپ بزنیم و به سؤالاتتان پاسخ بدهیم.

حالا که رویداد به پایان رسیده، نوبت آن شده است که هم آمارهای رویدادمان را بررسی کنیم و هم عملکردمان را ارزیابی کنیم تا برای رویدادهای آماده‌تر و با کیفیت بالاتری به دیدار شما بیاییم و میزبان بهتری باشیم.

میانگین سنی شرکت‌کنندگان در رویداد ۲۶.۱ سال بوده است

میانگین سنی حاضران در اولین دورهمی زومیت ۲۶.۱ سال بوده است. حضور مردان در این رویداد پررنگ‌تر از زنان بود؛ چراکه آمار بلیت‌فروشی نشان می‌دهد ۸۴ درصد از جمعیت بیش از هزار نفر حاضر در این رویداد را مردان و ۱۶ درصدشان را زنان تشکیل می‌دادند.

اکثر شرکت‌کنندگان، یعنی بیش از ۳۵ درصد، ۱۸ تا ۲۴ ساله بودند. بیشتر از ۳۱ درصد از حاضران هم در بازه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار داشتند و بیش از ۱۴ درصد از مخاطبان حاضر در این مراسم هم کسانی بودند که کمتر از ۱۸ سال سن داشتند. هرچند اکثریت شرکت‌کنندگان در دورهمی زومیت جوانان و نوجوانان بودند؛ اما نزدیک به ۱۴ درصد از مخاطبان بین ۲۵ تا ۴۴ سال سن داشتند و ۴ درصد از حضار هم بیش از ۴۵ سالشان بود.

در کنار شرکت‌کنندگانی که با تهیه‌ی بلیت به این رویداد آمده بودند، تعدادی از اعضای اکوسیستم استارتاپی کشور، فعالان حوزه فناوری اطلاعات و اعضای بعضی رسانه‌های تخصصی این حوزه نیز مهمانانی بودند که به این دورهمی دعوت شدند تا تعداد حاضران در اولین رویداد حضوری زومیت در مجموع به ۱۰۷۰ نفر برسد.

مجموعاً ۷ هزار نفر به‌صورت آنلاین با رویداد زومیت همراه بودند

البته در این رویداد علاوه بر مهمانان حضوری، جمع بزرگی از مخاطبان هم به‌صورت آنلاین حضور داشتند. تماشاکنندگان مجازی رویداد زومیت در همه‌ی پلتفرم‌ها، یعنی یوتیوب، آپارات و اینستاگرام، بیش از ۷ هزار نفر بوده است. ما در این رویداد که با همراهی زرپاد، جی‌اس‌ام پی، اسنپ‌فود و اسنپ‌شاپ جوایزی را برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته بودیم.

هم حضار در سالن با حضور در این رویداد یا شرکت در کوییزی که در مراسم اجرا شد، می‌توانستند در قرعه‌کشی شمش‌های طلا، محصولات سامسونگ و البته گوشیگلکسی اس ۲۵ اولترا شرکت کنند و هم کاربرانی که به‌صورت آنلاین لایو مراسم می‌دیدند این امکان را داشتند که ۱۰ شمش طلا جایزه ببرند.

شرکت‌کنندگان آنلاین دورهمی زومیت از گوشه و کنار دنیا هم‌زمان با حاضران در سالن ضرغام از حدود ساعت ۲۰:۱۵ شب، رویداد زومیت را تماشا می‌کردند. رویدادی که با ارائه‌ی تاریخچه‌ی ۱۴ سال فعالیت زومیت به‌عنوان یک رسانه‌ی تخصصی حوزه‌ی فناوری، آغاز شد.

کپی لینک

مرور یک تاریخچه ۱۴ ساله

مسعود یوسف‌نژاد، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل زومیت، در ابتدای مرور این تاریخچه آمارهایی از مسیر پرفرازونشیبی که از شهریور ۱۳۸۹ آغاز شده است، ارائه کرد. او درباره‌ی شروع این مسیر گفت:

زومیت از یک سایت یا شاید بهتر باشد بگویم از یک بلاگ کارش را شروع کرد، کم‌کم بزرگ شد و رسانه‌ها و سرویس‌های مختلفی از دل آن بیرون آمد.

– مسعود یوسف‌نژاد،هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل زومیت

به گفته‌ی مدیرعامل زومیت، بخش «بررسی» همیشه برای زومیت اهمیت زیادی داشته است و در سال ۱۳۹۵ زومیت تصمیم گرفت با تیمی تحت هدایت مهرداد عیسی‌لو بررسی‌های اختصاصی همراه با استفاده از ابزارهای دقیق آزمایشگاهی تهیه کند و در تمام هشت سال گذشته این تیم سعی کرده در بررسی‌هایش اطلاعاتی هم‌تراز با مطالب بهترین رسانه‌های دنیا در حوزه‌ی تکنولوژی ارائه کند. نتیجه‌ی تلاش این تیم تا امروز بررسی نزدیک به هزار محصول بوده که در قالب بررسی‌های متنی و ویدیویی در زومیت منتشر شده است.

هم‌بنیان‌گذار زومیت در ادامه به بخش راهنمای خرید پرداخت که یکی دیگر از بخش‌ها مهم برای این رسانه و همچنین، مرجعی است برای کاربران تا بتوانند یک خرید مطمئن داشته باشند. یوسف‌نژاد در این خصوص گفت:

از دل بررسی‌های دقیق و عمیقی که انجام می‌دهیم، مطالب راهنمای خرید بیرون می‌آید. ما راهنمای خرید را طوری می‌نویسیم که اگر خودمان هم بخواهیم محصولی در یک بازه قیمتی مشخص بخریم، حتماً از همین راهنماهای خرید استفاده می‌کنیم.

– مسعود یوسف‌نژاد،هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل زومیت

بخش «محصولات» سومین بخشی بود که مدیرعامل زومیت در ارائه خود به آن اشاره کرد. بخشی که در سال ۱۳۹۶ به رهبری حمید ملکی کار خود را آغاز کرد. یوسف‌نژاد در معرفی این بخش گفت:

در بخش محصولات زومیت شما می‌توانید مشخصات فنی دقیق و درست از محصولات را با یکدیگر مقایسه کنید، بررسی آن‌ها را مطالعه کنید و در نهایت، از میان ۴۰۰ فروشنده معتبری که در زومیت لیست شده‌اند، ارزان‌ترین فروشنده را پیدا کنید و محصول مورد نظرتان را با خیال راحت خریداری کنید.

– مسعود یوسف‌نژاد،هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل زومیت

به گفته‌ی مدیرعامل زومیت، در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار کالای الکترونیک در بیش از ۸۰ دسته محصول در بخش محصولات زومیت قرار دارد و کاربران می‌توانند در خریدهایشان به صفحه‌ی محصولات زومیت مراجعه کنند.

یوسف‌نژاد در ادامه با بیان اینکه رسیدن به اهدف زومیت در راهنمایی کاربرها برای خرید بهترین محصول فقط با تلاش و کمک تمامی نیروی انسانی زومیت محقق شده، گفت: «بزرگ‌ترین سرمایه‌ی هر سازمان، نیروی انسانی است و من دوست دارم از این فرصت استفاده کنم تا از همه‌ی همکارانم، که به خلق این محتوا کمک می‌کنند، عمیقاً تشکر کنم.»

ویدیوهای زومیت یش از ۱۲۰ میلیون بازدید داشته است

در مرور تاریخچه‌ی زومیت، سال ۱۳۹۷ سال مهمی است؛ چراکه از این سال، زومیت تصمیم گرفت در کنار محتوای متنی که هم تخصصی بود و هم کاربردی و مخاطبان بسیار زیادی هم داشت، محتوای تصویری را هم اضافه کند. این تصمیم با کمک کیوان هندی و صدرا مخملی اجرایی شد که تیم ویدیوی زومیت را ساختند. حاصل تلاش ۶ ساله‌ی این تیم رسیدن به بیش از ۱۲۰ میلیون بازدید در نتیجه‌ی ساخت و انتشار بیش از ۲۴۰۰ ویدیو بود.

با تلاش تحریریه و تیم ویدیو، حالا زومیت جزو نخستین رسانه‌های داخل کشور است که تعداد دنبال‌کننده‌هایش در یوتیوب از ۱۰۰ هزار کاربر عبور کرده است. به‌جز یوتیوب، صفحه‌ی زومیت در اینستاگرام هم ۷۷۸ هزار کاربر دارد و در مجموع، بیش از ۱٫۲ میلیون کاربر، تعداد همه دنبال‌کننده‌هایی است که زومیت در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی‌اش دارد.

ZoomitSummit دورهمی زومیت ضرغام
جمعیت بیش از ۱۰۰۰ نفری شرکت‌کنندگان در دورهمی زومیت
سالن ضرغام دورهمی زومیت
مرور تاریخچه‌ی زومیت با شادان غمگسار و بهزاد مرعشیان
دورهمی زومیت سالن ضرغام با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر

نرم‌افزار اختصاصی مدیریت محتوای زومیت (Forge) نیز تلاشی از طرف تیم برنامه‌نویسی زومیت است که برای تولید و انتشار محتوای باکیفیت به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن، راه‌اندازی شده است. زومیت با تیم برنامه‌نویسی اختصاصی خود که امیر سواری سرپرستی آن را بر عهده دارد، این نرم‌افزار را تهیه کرده است و بر بستر آن محتوای سایت خود را ارائه می‌کند.

خواندن همه‌ی ۱۵۰ هزار مقاله‌ی زومیت به ۸ هزار ساعت زمان نیاز دارد

زومیت که با یک تیم ۲ نفره کارش را آغاز کرد، حالا بیش از ۱۷۰ نیروی انسانی دارد و تا امروز، ۸۶ میلیون کلمه در ۱۵۰ هزار مقاله نوشته است که خواندن همه‌ی آن‌ها به ۸ هزار ساعت زمان نیاز دارد. زومیت امروز به ۱۹ میلیون نفر بازدید ماهانه رسیده است؛ یعنی حدود یک‌چهارم جمعیت کشور در یک ماه دست‌کم یک بار از سایت زومیت بازدید می‌کنند.

مجموع زمان مطالعه‌‌ی کاربران در زومیت به ۹۷ میلیون ساعت معادل ۱۱ هزار سال می‌رسد و به این ترتیب زومیت بدون شک به رشد زمان مطالعه در کشور کمک کرده است.

کپی لینک

تولد زومجی‌، کجارو و پدال

البته زومیت خانواده‌ای بزرگ‌تر از سایت علمی و فناوری است. مسعود یوسف‌نژاد در مرور تاریخچه‌ی زومیت به همه‌ی رسانه‌های دیگری که در کنار زومیت تشکیل داده و هریک در حوزه‌ای فعال هستند هم اشاره می‌کند:

چون من و مهدی علاقه‌ی زیادی به ویدیوگیم داشتیم و خودمان هم مدت‌ها به‌صورت حرفه‌ای بازی می‌کردیم، اولین رسانه‌ای که بعد از زومیت به سمتش رفتیم، «زومجی» بود. زومجی سال ۹۳ به همت دانیال نوروزی شکل گرفت و بعدها با تلاش نادر امرایی و آرش عیاری بزرگ‌تر شد؛ حالا هم با رهبری میثم خلیل‌زاده به رسانه‌ای تبدیل شده است که من شخصاً به آن افتخار می‌کنم.

– مسعود یوسف‌نژاد،هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل زومیت

سال ۱۳۹۴ به گروه رسانه‌ای که برادران یوسف‌نژاد هدایت می‌کردند، رسانه‌ی جدیدی به نام «کجارو» اضافه شد: «کجارو با سرمایه‌گذرای محسن منظری، دوست صمیمی‌ ما به دنیا آمد و چیزی نگذشت که به مرجع مطالب در حوزه‌ی گردشگری کشور تبدیل شد. امروز بعید است که در مورد جاذبه‌های گردشگری جست‌وجو کنید و محتوایی بهتر از محتوای کجارو در وب پیدا کنید.»

در ادامه‌ی تاریخچه‌ی زومیت، این مجموعه‌ی رسانه‌ای به رسانه‌ی جدید در حوزه‌ی خودرو می‌رسد که یوسف‌نژاد درباره‌ی آن می‌گوید: «در سال ۱۴۰۰، پدال به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین رسانه‌های خودرویی، عضوی از خانواده‌مان شد تا بتوانیم محتوای تخصصی‌تری در حوزه‌ی خودرو منتشر کنیم.»

از ۱۰۷۰ شرکت‌کننده‌ی حاضر در سالن، ۹۰۰ نفر در کوییز شرکت کردند

پس از پایان مرور تاریخچه زومیت مسابقه‌ای به‌صورت آنلاین برای حاضران در این رویداد برگزار شد که یک کوییز با محتوای فناوری بود. مسابقه‌ای که با استقبال گرم شرکت‌کنندگان همراه شد و آمارها نشان می‌دهد از مجموع بیش از هزار نفر حاضران در سالن، حدود ۹۰۰ نفر در آن شرکت کردند و در پایان، کسانی که بیشترین تعداد پاسخ درست به سؤالات را داده بودند، جایزه‌هایشان را دریافت کردند. نفر اول این کوییز برنده‌ی گلکسی واچ ۷ شد، نفر دوم گلکسی بادز ۳ پرو دریافت کرد و نفر سوم این مسابقه هم برنده‌ی گلکسی بادز ۳ شد.

مراسم با نزدیک‌تر شدن به زمان شروع رویداد آنپکد ۲۰۲۵ سامسونگ حال و هوای این رویداد را به خود گرفت. مهرداد عیسی‌لو، دبیر تحریریه‌ی فناوری زومیت، هادی غنی‌زادگان، مدیر بخش سوشال زومیت، بهزاد مرعشیان و شادان غمگسار، اعضای تحریریه و مجریان مراسم، درباره‌ی این رویداد و انتظارات از نسل جدید گوشی‌های سامسونگ، توضیحاتی ارائه کردند.

از ساعت ۲۱:۳۰، با شروع مراسم آنپکد زومیت، این رویداد به‌صورت زنده برای حاضران نمایش داده شد. ضمن برگزاری این رویداد، کارشناسان زومیت هم خانواده‌ی گلکسی اس ۲۵ و ویژگی‌های جدید آن‌ها را تحلیل می‌کردند.

مرجان شیخی

هر‌آنچه در آنپکد ۲۰۲۵ گذشت؛ از قدرتمندترین تا یکی از باریک‌ترین گلکسی‌های تاریخ سامسونگ

هر‌آنچه در آنپکد ۲۰۲۵ گذشت؛ از قدرتمندترین تا یکی از باریک‌ترین گلکسی‌های تاریخ سامسونگ
مطالعه ’10

پایان پوشش زنده‌ی رویداد سامسونگ، شروع هیجان‌انگیزترین لحظه‌های این رویداد بود. وقت آن بود که خوش‌شانس‌ترین‌ها حاضران این رویداد را بشناسیم. قرعه‌کشی جوایز متنوع این دورهمی با اهدای جایزه به ۷ نفر از حضار آغاز شد. زرپاد، به‌عنوان یکی از حامیان مالی این رویداد، ۷ شمش طلای یک گرمی به ۷ نفر از حاضران هدیه کرد. البته ۳ شمش طلای یک گرمی هم به شرکت‌کنندگان بازی «زوم وایور» داده شد. بازی زوم‌ وایور توسط رضا صبح‌گل، رهبر تیم فرانت‌اند زومیت طراحی شده است.

پس از قرعه‌کشی شمش‌ها، قرعه‌کشی گجت‌ها انجام شد. نفر اول برنده‌ی گلکسی واچ ۷ شد، نفر دوم گلکسی بادز ۳ پرو دریافت کرد و نفر سوم این مسابقه هم برنده‌ی گلکسی بادز ۳ شد.

دورهمی زومیت
برایان کنگ، مدیر بخش موبایل سامسونگ ایران
دورهمی زومیت
برنده‌ی خوش‌شانس گلکسی اس ۲۵ اولترا
دورهمی زومیت
برندگان خوش‌شانس دورهمی زومیت

اما این هیجان‌انگیزترین لحظه‌ی رویداد نبود. هیجان وقتی به نقطه‌ی اوج رسید که برایان کنگ، مدیر بخش موبایل سامسونگ در ایران، نام برنده‌ی گوشی گلکسی اس ۲۵ اولترا را در قرعه‌کشی انتخاب و اعلام کرد. «مهرشاد حسینی» خوش‌شانس‌ترین فرد حاضر در این رویداد بود که اس ۲۵ اولترا را تصاحب کرد.

قصه‌ای با تو شد آغاز که پایان نگرفت…

با اعلام برنده‌ی پرچمدار جدید سامسونگ اولین دورهمی حضوری زومیت که با همراهی و حمایت مجموعه‌ای زرپاد، جی‌اس‌ام‌پی و اسنپ‌شاپ برگزار شده بود، به پایان رسید. ما بعد از تجربه‌ی حضور در کنار شما مخاطبان عزیزمان، حالا هم انگیزه‌های بیشتری برای ادامه‌ی راهی که ۱۴ سال است آغاز کرده‌ایم، داریم و هم مشتاق این هستیم که در فرصت‌های بیشتری با شما دیدار تازه کنیم؛ چراکه شما قهرمان قصه‌ی زومیت هستید.

دورهمی زومیت
پوشش زنده‌ی رویداد رونمایی از S25 با حضور کاربران زومیت
دورهمی زومیت
شادان غمگسار در کنار کاربران
دورهمی زومیت
دورهمی زومیت
امیرمحمد سلیمانی
دورهمی زومیت
دریافت کارت دورهمی زومیت
دورهمی زومیت
تیم برگزاری رویداد زومیت
سالن اصلی Zoomit Summit دورهمی زومیت
سالن اصلی دورهمی زومیت
جمعیت علاقمند به فناوری در Zoomit Summit دورهمی زومیت
شرکت‌کنندگان دورهمی زومیت
لوگو زومیت در Zoomit Summit دورهمی زومیت
زی زی سلیمی در Zoomit Summit دورهمی زومیت
زی‌زی سلیمی
برندگان خوش‌شانس Zoomit Summit دورهمی زومیت
سالن اصلی Zoomit Summit دورهمی زومیت
اسنپ فود حامی Zoomit Summit دورهمی زومیت
اسنپ فود حامی دورهمی زومیت
برایان کنگ، مدیر بخش موبایل سامسونگ در ایران
برایان کنگ، مدیر بخش موبایل سامسونگ در ایران
پذیرایی و گپ و گفت Zoomit Summit دورهمی زومیت
اسنپ مارکت حامی دورهمی زومیت
جعبه قرعه‌کشی Zoomit Summit دورهمی زومیت
قرعه‌کشی Zoomit Summit دورهمی زومیت
بهنوش حامی Zoomit Summit دورهمی زومیت
بهنوش حامی دورهمی زومیت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.