رسانه اینترنتی فانیلی

نجات دادن گیاهان آپارتمانی از مرگ با این روش آبیاری گیاهان!

اگر دوست دارید گیاهان آپارتمانی شما همیشه شاداب باشند، لازم است هنگام آبیاری آن‌ها به چند نکته توجه داشته باشید.

نگهداری گیاهان آپارتمانی در خانه باعث می‌شود حس و حال بهتری در فضا جریان داشته باشد؛ خصوصا برای محیط‌های آپارتمان که از فضای حیاط محروم هستند؛ اما این حس و حال خوب تا زمانی جریان دارد که گل‌ها شاداب باشند و این در صورتی امکان‌پذیر است ک روش نگهداری گیاهان آپارتمانی را بدانید؛ مهم‌ترین نکته در نگهداری گل‌ها، نحوه آبیاری گیاهان آپارتمانی است؛ آگاهی نداشتن از جدول آبیاری گیاهان آپارتمانی باعث می‌شود که با یک آبیاری غلط، گل به طور کلی از بین برود؛ در این مطلب از رسانه اینترنتی فانیلی با ما همراه باشید تا نکات مهم در خصوص آبیاری گیاهان آپارتمانی را در اختیار شما قرار دهیم.

نکات مهم آبیاری گیاهان آپارتمانی

برای داشتن زیباترین گل های آپارتمانی لازم است اطلاعات کافی درباره مهم‌ترین نیاز گیاه که آبیاری است بدانید؛ مقدار آب لازم برای انواع گیاهان آپارتمانی متفاوت است؛ برای مثال کاکتوس که جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم است، در مقایسه با حسن یوسف به آب کم‌تری نیاز دارد؛ علاوه بر رعایت این نکات، در ادامه لازم است به چند نکته مهم هنگام آبیاری گیاهان آپارتمانی توجه داشته باشید.

  • گیاهان آپارتمانی بزرگ با برگ‌های پهن، معمولا به آب بیشتری نیاز دارند.
  • آبیاری باید به طور عمیق انجام شود؛ آبیاری سطحی باعث می‌شود که ریشه‌های گیاه به آب کافی دسترسی پیدا نکنند؛ برای این منظور لازم است که آب را به آرامی و به طور مداوم به گیاه بدهید تا آب از سوراخ‌های زهکشی گلدان خارج شود.
  • در روزهای گرم، گـیاهان را در صبح یا عصر آبـیاری کنید. آبـیاری گـیاهان در ساعات گرم روز می‌تواند باعث تبخیر آب و خشک شدن برگ‌ها شود.
  • از آبـیاری بیش از حد گـیاهان خودداری کنید. آبیاری بیش از حد می‌تواند باعث پوسیدگی ریشه‌های گیاه و مرگ آن شود.
  • پس از آبیاری، آب جمع شده در زیر گلدان را خالی کنید. آب جمع شده در زیر گلدان باعث پوسیدگی ریشه‌های گیاه می‌شود.
  • از آبـیاری گیـاهان در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. آبـیاری گـیاهان در زیر نور مستقیم آفتاب می‌تواند باعث سوختن برگ‌ها شود.

آیا آب سرد برای گیاهان مفید است؟

بسیاری از ما هنگام آبیـاری، به دمای آب توجه کافی نداریم در حالی که همین امر به تنهایی می‌تواند مرگ گیاه را به همراه داشته باشد؛ مناسب‌ترین آب برای آبیـاری گل، آبی است که مقدار کلر آن صفر و یا حتی خیلی کم باشد؛ به همین دلیل بهتر است از آب جوشیده برای گیـاهان استفاده کنیم؛ توجه داشته باشید که آب سرد می‌تواند باعث شوک به گـیاهان شود. شوک آب می‌تواند باعث آسیب رساندن به ریشه‌های گیاه و حتی مرگ آن شود.

نشانه‌های کم آبی و آبیاری بیش از حد گیاهان

چنانچه گیاه دچار کم‌آبی شود، مهم‌ترین نشانه آن پژمردگی برگ‌ها و قهوه‌ای شدن نوک برگ است؛ در صورتی که بیش از حد لازم به گیاه آب داده شود، برگ‌ها زرد و نوک برگ‌ها قهوه‌ای می‌شود که در نهایت باعث ریزش برگ و پوسیدگی ریشه می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.