رسانه اینترنتی فانیلی

قبرستان های عجیب ایران که مو را بر تن شما سیخ می‌کنند!

قطعا قبرستان جای جالبی برای یک سفر تفریحی نیست؛ اما گاهی بعضی از قبرستان‌ها آن‌قدر عجیب هستند که دیدن آن‌ها برای خیلی‌ها یک سفر جذاب و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. در ایران نیز قبرستان‌هایی وجود دارد که ویژگی‌های خاص آن‌ها سبب شده تا به مکانی جذاب برای ماجراجویان تبدیل شوند.

قبرستان های عجیب ایران هر کدام ویژگی خاصی دارند، مثلا در یکی از آن‌ها اجساد از بین نمی‌روند و در دیگری سنگ قبرها آن‌قدر عجیب هستند که مردم معتقدند آن گورستان متعلق به جن‌ها است. مجله اینترنتی فانیلی در این مقاله به معرفی چند مورد از این گورستان‌های عجیب پرداخته است، با ما همراه باشید.

قبرستان یئری، یکی از قبرستان های عجیب ایران

شاید نام گورستان‌های زیادی را در ایران شنیده باشید؛ اما قطعا هیچ‌کدام از آن‌ها به عجیبی گورستان یئری نیستند. این گورستان که در نزدیکی روستای پیرازمیان استان اردبیل واقع شده است دارای یک تپه تاریخی معروف به قوشا تپه و یک قلعه و معبد باستانی است که قدمت آن‌ها به 1400 سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. نکته عجیب درباره این منطقه باستانی وجود مجسمه‌های سنگی‌ای است که شبیه انسان هستند؛ اما دهان ندارند. برخی معتقدند اینجا یک گورستان چهار هزار ساله است. اندازه این مجسمه‌های سنگی یا سنگ قبرهای عجیب از 40 تا 360 سانتی‌متر متفاوت است.

قبرستان خالد نبی یکی از عجیب ترین قبرستان های دنیا

قبرستان خالد نبی یکی دیگر از قبرستان های عجیب ایران است که برخی معتقدند سنگ قبرهای آن شبیه اندام‌های انسان است! برخی نیز معتقدند که این سنگ قبرها شبیه صلیب هستند. این گورستان عجیب در استان گلستان و در نزدیکی شهر گنبد کاووس قرارگرفته است.

قبرستان سفید چاه، قبرستان عجیب در شمال ایران

یکی دیگر از قبرستان های عجیب ایران، قبرستان سفید چاه است که مردم محلی معتقدند اجساد دفن شده در این قبرستان هیچ‌وقت از بین نمی‌روند. قدمت این گورستان به دوره تیموریان برمی‌گردد. جالب است بدانید که روی سنگ قبرها شغل کسانی که درون آن‌ها دفن شده‌اند نیز نوشته شده است!

قبرستان جن‌ها یکی از قبرستان های عجیب ایران

شاید بتوان قبرستان جن‌ها در چابهار را ترسناک ترین قبرستان جهان دانست که قدمتی بیش از دو هزار سال دارد. شکل عجیب قبرهای این قبرستان، تراشیده شدن آن‌ها درون صخره‌های سنگی درست کنار هم بدون هیچ فاصله‌ای سبب شده که مردم به این باور برسند که این قبرستان متعلق به اجنه است! با این حال گفته می‌شود ممکن است تلاش برای مراقبت از اجساد مردگان در برابر تعرض حیوانات دلیل این نوع ساخت گورستان بوده باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.