رسانه اینترنتی فانیلی

فواید جالب قهوه

فواید قهوه برای سلامت ذهن و بدن فراوان است. برخلاف کلیشه‌های قدیمی، قهوه نه تنها برای قلب مضر نیست بلکه از ابتلابه بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری می‌کند.

فواید قهوه بسیار است. این نوشیدنی دوست‌داشتنی برخلاف آنچه تصور می‌شد هم برای سلامتی مفید است و هم برای حافظه و عملکرد ذهنی. این‌روزها تحقیقات علمی نشان داده که قهوه برای سلامت کبد، قلب و تقویت حافظه مفید است. با رسانه اینترنتی فانیلی همراه باشید تا با خواص قهوه آشنا شوید.

سرشار از آنتی‌اکسیدان

قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است. به همین روی قهوه فواید بسیاری برای پوست و مو دارد. آنتی‌اکسیدان قهوه از کاکائو و  چای سبز نیز بیشتر است. همچنین قهوه دارای ویتامین B5، ویتامین B2، منگنز، پتاسیم، منیزیم و نیاسین است. این نوشیدنی محبوب به ویژه برای بانوان بسیار مفید است و به سلامت پوستشان کمک می‌کند.

تقویت حافظه

از فواید مهم قهوه تقویت حافظه است. قهوه نه تنها حافظه را تقویت می‌کند بلکه از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می‌کند. مصرف‌کنندگان دائمی قهوه 65 درصد کمتر از دیگران به آلزایمر مبتلا می‌شوند. قهوه خطر ابتلا به پارکینسون را نیز کاهش می‌دهد.

کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی

اگرچه ادعا می‌شود قهـوه فشار خون را افزایش می‌دهد اما بسیاری از تحقیقات نشان داده است که قهـوه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. براساس تحقیقات انجام شده، افرادی که مصرف روزانه قهـوه دارند، 20 درصد کمتر از سایرین سکته قلبی می‌کنند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

از دیگر فواید قهـوه برای سلامتی کاهش ابتلا به دیابت است. این‌روزها دیابت نوع دوم بسیار شایع شده و حدودا 300 میلیون نفر در سراسر دنیا به آن مبتلا شده‌اند. اما مصرف روزانه قهـوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را تا حد بالایی کاهش دهد. شاید قهـوه از معدود مواد غذایی باشد که نه تنها قند خون را افزایش نمی‌دهد بلکه خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می‌دهد.

مصرف کافئین قبل از ورزش

مصرف قهـوه و کافئین قبل از ورزش می‌تواند عملکرد فیزیکی را بهبود بخشید و فعالیت ورزشی را موثرتر کند. مصرف قهـوه موجب افزایش استقامت، کاهش درد عضلانی و تقویت انقباض عضلات می‌شود.

کاهش افسردگی

از فواید مهم قهـوه، کاهش میزان افسردگی در افراد است. به طوری‌که محققان مدعی‌اند میان مصرف قهـوه و کاهش سطح افسردگی رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. مصرف مداوم قهـوه، احتمال ابتلا به افسردگی را تا 20 درصد کاهش می‌دهد. چراکه قهـوه انتقال‌دهنده‌های عصبی هورمون‌های دوپامین و سروتونین را کنترل می‌کند.

بهبود خلق و خو

قهـوه نه تنها عملکرد مغز را تقویت می‌کند بلکه خلق و خوی افرادر را نیز بهبود می‌بخشد. کافئین تاثیر مستقمی برروی روحیه و کنترل ذهن افراد برجای می‌گذارد.  همین امر موجب بهبود خلق و  خو نیز می‌شود.

کاهش وزن

از دیگر فواید قهـوه کاهش وزن و لاغری است. اضافه وزن این روزها دغدغه بسیاری از مردم جهان است. زندگی کارمندی، پشت میزنشینی، وظایف متعدد و نبود زمان کافی برای ورزش کردن، موجب ابتلای بسیاری به چاقی شده است. قهـوه می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. چراکه کافئین چربی‌های بدن را تجزیه کرده و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.