رسانه اینترنتی فانیلی

غذاهای خطرناکی که به سرعت باعث مرگ شما می‌شوند!

وقتی پای غذا در میان باشد خیلی‌ها آب از دهانشان جاری می‌شود. اصلا چه کسی می‌تواند از غذاهای خوشگل و خوشمزه‌ای که در جهان وجود دارد بگذرد؟ در دنیا غذاهای رنگاوارنگ و خوشگل بسیاری که حتی نگاه کردن به آن‌ها نیز وسوسه‌انگیز است، وجود دارد؛ اما غذاهای خطرناک و کشنده چیزی که در هنگام فکر کردن به غذا اصلا به ذهن کسی خطور نمی‌کند!

خطرناک ترین غذاهای دنیا شاید به نظر شما چندان‌ هم عجیب نباشند؛ اما اگر بدانید که سالانه هزاران نفر به خاطر مصرف این غذاها جانشان را از دست می‌دهند، آن‌وقت برایتان مهم می‌شود که بدانید به‌خصوص در سفر چه غذاهایی را نباید مصرف کنید! همراه مجله اینترنتی فانیلی با چند غذای بسیار خطرناک و کشنده آشنا شوید.

جوانه لوبیا یکی از خطرناک ترین غذاهای دنیا

اما کمتر کسی خبر دارد که این جوانه‌ها چقدر ممکن است کشنده باشند. در واقع شرایط رشد جوانه‌هاست که آن‌ها را خطرناک می‌کند. فضای گرم با نور بسیار زیاد و مرطوب باعث رشد انواع باکتری‌های خطرناک مانند ای کولای  (E.coli)، سالمونلا  (salmonella)  و  لیستریا (listeria) می‌شود. مسمومیت بیش از 2500 بیمار و مرگ حداقل 200 بیمار به دلیل مصرف جوانه‌ لوبیا از سال‌های 1996 تا 2016 ثبت شده است. اگر قصد استفاده از جوانه‌ها را دارید به‌هیچ‌وجه آن‌ها را خام مصرف نکنید.

گاوغوک آفریقایی یکی از غذاهای خطرناک جهان

شاید فکر کنید قورباغه در حالت عادی هم چندش‌آور است؛ اما تعجب می‌کنید اگر بدانید در بعضی از کشورها به‌خصوص فرانسه خوردن پای قورباغه یک غذای لذیذ و خوشمزه است! حالا اگر قورباغه درشت و آبدار هم باشد غذا لذیذتر می‌شود؛ اما ما شدیدا شما را از خوردن این غذا نهی می‌کنیم. چون گاوغوک یک دوزیست بسیار سمی است که حتی مقادیر کم‌مصرف آن باعث نارسایی کلیه و حتی مرگ می‌شود. به جای پای قروباغه شاید بهتر باشد کباب رولت فرانسوی را امتحان کنید.

صدف‌های خونی یکی از قدیمی ترین غذاهای جهان

دیگر همه از غذاهای عجیب و غریب شرق آسیا به‌خصوص چین خبر دارند! یکی از قدیمی‌ترین و خطرناک ترین غذاهای دنیا در این کشور صدف خونی است که آن را می‌جوشانند و مغز پخته شده آن را میل می‌کنند؛ اما نکته وحشتناک درباره این صدف‌ها آن است که اغلب این صدف‌ها حاوی ویروس‌های کشنده‎‌ای مانند تیفوئید، هپاتیت آ و اسهال خونی هستند چون از آب‌های آلوده صید می‌شوند. تنها در سال 1988 بیش از 300 هزار نفر در چین با مصرف این صدف‌ها به هپاتیت آ مبتلا شدند و 31 نفر هم کشته شدند؛ اما همچنان این صدف‌ها در فروشگاه‌های چین به فروش می‌رسند.

اختاپوس زنده یکی از وحشتناک‌ ترین غذاهای دنیا

آخر مگر می‌شود اختاپوس را هم خورد؟ آن‌هم زنده‌زنده؟! ولی ظاهرا این هم یک غذای لذیذ و البته یکی دیگر از خطرناک ترین غذاهای دنیاست که در کره جنوبی است! شاخک‌های مکشی این حیوان بیچاره ممکن است به زبان یا هرجایی از دستگاه گوارش بچسبد و موجب خفگی شود. پس اگر قصد خوردن چنین غذایی را دارید، اصلا آن را زنده امتحان نکنید.

لارب یکی از خطرناک ترین غذاهای دنیا

یکی از لاکچری‌ترین و البته بازهم خطرناک ترین غذاهای دنیا که در رستوران‌های معروف دنیا سرو می‌شود، گوشت خام است. لارب نیز یک سالاد پر از گوشت خام است که البته اصالتی لائوسی دارد. در تایلند هم گوشت خام گراز محبوبیت بسیار بالایی دارد با این حال باید بدانید که مصرف گوشت خام گراز ممکن است شما را به بیماری تریکینوزیس کند که شکم‌درد، استفراغ و اسهال همراه است. در تایلند مردم به خاطر مصرف گوشت خام دچار عفونت‌های شدید شدند که در نهایت مرگ ده‌ها نفر را در پی داشت. حتی در امریکا نیز بسیاری از مردم ابتلا به این بیماری را گزارش داده‌اند. پس اگر به مصرف گوشت خام علاقه دارید حداقل سعی کنید از حیوان وحشی استفاده نکنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.