به گزارش IDC، سامسونگ با کسب ۵۱ درصد از سهم بازار گوشیهای تاشدنی، مقام اول این رده را بازیابی کرد. پساز این غول کرهای، موتورولا با ۱۵٫۱ درصد از سهم بازار قرار دارد. هواوی با ۱۳٫۲ درصد و آنر با ۷٫۶ درصد و شیائومی با ۶٫۳ درصد بهترتیب در مقامهای سوم تا پنجم قرار دارند.
بازار گوشیهای تاشدنی با رشد درخورتوجهی مواجه شده است. ICD تخمین میزند که این بازار حدود ۲۲ درصد رشد کرده که حدود ۳ برابر بیشتر از نرخ رشد بازار گوشیهای عادی است. انتظار میرود تولید گوشیهای تاشدنی در سهماههی چهارم سال ۲۰۲۴، سود خوبی را روانهی جیب بازیگران اصلی این بازار کند.
مدلهای تاشدنی ازنظر طراحی و دوام و عملکرد بهبود پیدا کردهاند؛ اگرچه هنوز میانگین قیمت فروش این گوشیها گران است که خریداران بالقوه را از خرید این گوشیها منصرف میکند. کاهش تدریجی قیمت که در این دسته از گوشیها درحال رخدادن است، همچنان محرک اصلی رشد بازار برای کل این دسته به شمار میرود.
ازآنجاکه ۴۶ درصد از تولیدات گوشیهای تاشدنی در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۴ برای فروش به کشور چین صادر شدهاند، این کشور نقش پررنگی در تعیین نحوهی رقابت سازندگان گوشیهای موبایل تاشدنی دارد.
برندهای روبهرشدی مانند هواوی و آنر در این زمینه پیشرفتهای خوبی کردند و توانستند تا با افزایش سهم بازار گوشیهای تاشدنی خود، از سهم بازار سامسونگ بهعنوان پادشاه این رده بکاهند.
معرفی گوشیهایی مانند زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ سامسونگ در سهماههی سوم ۲۰۲۴، موجب شد تا این شرکت مجدداً با کسب ۵۱٫۲ درصد از سهم بازار، به پادشاهی خود در این رده ادامه دهد.
هواوی بسیار راغب است تا نوآوریهای خود را به رخ رقبا بکشد و سهم بازار خود را ارتقا دهد. این موضوع را میتواند از تولید گوشی تاشدنی هواوی میت XT با دو لولا و سه قسمت تاشدنی فهمید.
-
ظاهرا عزم الجی برای بازگشت به بازار موبایل جدی است
-
محبوبترین برندهای موبایل در سراسر دنیا؛ رقابت تنگاتنگ اپل و سامسونگ
حضور کمرنگ در بازارهای جهانی کار را برای هواوی سخت کرده است. این موضوع به حدی ادامه یافت که این شرکت نتوانست جایگاه اول این رده که در سه ماههی دوم سال ۲۰۲۴ به دست آورده بود، حفظ کند.