رسانه اینترنتی فانیلی

زیباترین جاهای دیدنی کاشان

اگر به دنبال یک بهشت گمشده در فصل بهار برای سفر هستید، این مطلب شما را به آنجا خواهد برد.

جاهای دیدنی کاشان در بهار را از دست ندهید. کاشان یک شهر با بافتی قدیمی است. این شهر زیبا یک معماری خاصی دارد. در تاریخ کشور ایران شهر کاشان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است. این شهر مشاهیر بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. شهر کاشان در فصل بهار آب و هوایی فوق العاده دارد. جاهای دیدنی کاشان در بهار بسیار رویایی است. شهر کاشان در فصل بهار یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران می‌شود. با مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید تا با جاهای دیدنی کاشان در بهار آشنا شوید.

بهترین فصل برای سفر به کاشان

کاشان به علت اینکه یکی از شهرهای کویری ایران است، زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی بسیا گرم و طاقت فرسا دارد. به گونه‌ای که اگر شما به گرما عادت نداشته باشید ممکن است گرمازده شوید. شهر کاشان در فصل بهار یکی از دل انگیزترین جاهایی است که می‌توانید به آن سفر کنید. عطر گل محمدی که در تمام شهر به حس می‌شود، شما را مست خواهد کرد. مراسم گلاب گیری نیز بسیار فضایی زیبا و دلنشین را در خاطر شما به جا می‌گذارد. در واقع به علت همین گلاب گیری و گل‌های محمدی است که در این فصل کاشان را انقدر محبوب کرده است.

جاهای دیدنی کاشان در بهار کجاست؟

هر ساله مراسم گلاب گیری کاشان در تاریخ 15 تا 25 اردیبهشت می‌باشد. گلاب گیری در چند شهر انجام می‌شود. شهرهایی به نام زواره، نیسار و برزک اما معروف‌ترین گلاب گیری برای شهر قمصر کاشان است. مراسم گلاب گیری قدمت بسیار طولانی دارد که به 1000 سال می‌رسد. حال و هوا  و آب و هوای شهر کاشان در فصل بهار به خصوص در زمان گلاب گیری، بهشتی می‌شود. در این فصل شما به هر جای کاشان سفر کنید مردم در حال گلاب گیری هستند و هر کسی وظیفه‌ای به عهده دارد. این کار بسیار دل انگیز و آرامش بخش است.

کاشان شهری بهشتی

شهر کاشان آب و هوایی خشک و گرم دارد اما با این حال شهری سرسبز و پر از گل است. کاشان شهر تناقض‌ها است. اینجا شهری است که با کویر احاطه شده است اما با این‌حال شما در شهر هم سرسبزی و شادابی و هم کویر دارد. این شهر بافتی قدیمی دارد و بسیاری از ساختمان‌هایش قدیمی و گلی هستند. این یکی از نکات مثبت این شهر است که شما را به هیجان می‌آورد.

خانه بروجردی از بهترین جاهای دیدنی کاشان در بهار

در پشت خانه بروجردی‌ها داستانی عاشقانه با پایانی خوش پنهان شده است. در دوره قاجار یکی از تاجرهای معروف در این شهر زندگی می‌کرد که از قضصا عاشق یک دختری زیبا شد که پدرش از تجار مشهور کاشان بود. تاجر عاشق قصه برای اینکه به معشوقه خود برسد، خانه بروجردی‌ها را ساخت و موفق شد تا با دختر آرزوهایش ازدواج کند. این خانه در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این خانه یکی از جاهای دیدنی کاشان در بهار است که نباید آن را از دست بدهید.

حمام و باغ فین کاشان

قطعا اسم این حمام را در کتاب تاریخ مدرسه و رسانه‌ها حتی برای یکبار هم که شده شنیده‌اید. این حمام شاهد ناجوانمردی، بی عدالتی و قتل آدم بزرگی بوده است.

این باغ زیبایی خیره کننده‌ای دارد. معماری خاص و ایرانی این باغ آن را بسیار دلنشین کرده است. این باغ در زمان حکومت صفویان ساخته شده است. امیرکبیر نیز در این حمام به قتل رسیده است. با اینکه این بنا یکی از معماری‌های زیبای ایرانی و با قدمت بسیار بالا است اما شهرت آن به علا قتل امیرکبیر در آنجا است. این باغ در یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های شهر کاشان قرار دارد. باغ فین یکی از زیباترین باغ‌های تاریخی ایران است و هر ایرانی خداقل باید یکبار آن را ببیند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.