رسانه اینترنتی فانیلی

تنگه عقیلی، مقصدی رویایی برای طبیعت‌گردی در شوشتر

تنگه عقیلی شوشتر یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای این شهر در استان خوزستان است که شهرت جهانی دارد. این تنگه در شمال غربی شوشتر واقع شده و از جریان آب رودخانه کارون تأثیر می‌پذیرد. آب تنگه عقیلی از رودخانه کارون تأمین می‌شود و همین موضوع باعث شده این منطقه به یک مقصد گردشگری محبوب برای مردم محلی و گردشگران خارجی تبدیل شود.

تنگه عقیلی دارای آبی بسیار زیبا و صاف است که طبیعتی دل‌نشین و دیدنی را ارائه می‌دهد. در این منطقه امکانات تفریحی و توریستی همچون هتل، رستوران و امکانات بازی وجود دارد و خانواده‌ها برای گذراندن یک آخر هفته خاطر انگیز می‌توانند از این منطقه گردشگری بازدید کنند. با مناظر زیبا و امکانات متنوع تنگه عقیلی یک مقصد طبیعت‌گردی و گردشگری محبوب در این منطقه به شمار می‌آید.

تنگه عقیلی شوشتر کجاست؟

کسانی که اهل طبیعت‌گردی هستند، احتمالاً نام شهر زیبای شوشتر در جنوب غربی ایران را شنیده‌اند. این شهر زیبا با قدمت چندصدساله در استان خوزستان واقع شده و یکی از سرسبزترین مناطق جنوبی کشور محسوب می‌شود. تنگه عقیلی شوشتر یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهرستان است که در میان روستاهای بخش عقیلی و شهرستان گتوند قرار دارد.

برای بازدید از این تنگه باید از دره‌ای عبور کنید که از میان آن رود کارون عبور می‌کند و این موضوع زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. در نزدیکی این تنگ کوهستان، رودخانه و مناظر جالبی دیده می‌شود که دوستداران طبیعت را به‌سوی خود می‌کشاند. در کنار چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، سازه‌های آبی بسیاری را هم می‌توان مشاهده کرد که لذت سفر را برایتان دوچندان می‌کند. موقعیت مکانی تنگه عقیلی شوشتر به نحوی است که در نزدیکی آن ۲۴ روستا و دو شهر “سماله” و “ترکالکی” قرار دارند.

جاذبه های طبیعی و تاریخی تنگه عقیلی

تنگه عقیلی منطقه‌ای است که بیشه‌های زار، صخره‌های مرتفع و چشمه‌ها را در خود جای داده و یک تلفیق جذاب سرسبزی طبیعت در منطقه جنوب غربی ایران است. درختانی چون گز، بید، کنار، کهور، انجیر و سایر گونه‌ها در این منطقه بیشتر از سایر درختان به چشم می‌خورد و به نوعی گیاهان بومی شهرستان شوشتر محسوب می‌شوند که باعث سرسبزی و زیبایی محیط شده‌اند.

تصویری که طبیعت در این منطقه به ارمغان آورده همه گردشگران را مبهوت و شگفت‌زده کرده است. در این منطقه خوش آب و هوا علاوه بر زیبایی‌های طبیعی خاص آثار تاریخی هم نقش پررنگی دارند که از جمله این آثار ارزشمند می‌توان به سازه‌های آبی شوشتر، گذرگاه‌های کنده‌کاری شده و گوردخمه‌ها اشاره کرد. این سازه‌های آبی در کنار طبیعت بکر و زیبای این منطقه تصویری چشم نواز را به وجود آورده‌اند که هر بیننده‌ای را به خود مشغول می‌کند.

نحوه دسترسی به تنگ عقیلی شوشتر

بهترین روش برای دسترسی به تنگ عقیلی شوشتر در استان خوزستان، استفاده از خودرو شخصی است. برای بازدید از این تنگه زیبا و چشم‌نواز باید خودتان را به شهر شوشتر برسانید و از آنجا به سمت جاده کوشک حرکت کنید، بعد از طی‌کردن مسافتی در حدود ۹ کیلومتر وارد مسیر اختصاصی تنگه شوید و با حدود ۴ کیلومتر رانندگی خود را به نزدیکی این تنگه برسانید و از آنجا ادامه مسیر را با پای پیاده تا کنار تنگه طی کنید.

بهترین زمان بازدید از تنگه عقیلی

همان‌طور که در مقدمه هم اشاره کردیم تنگه عقیلی شوشتر یکی از مشهورترین جاذبه‌های طبیعی استان خوزستان است که بسیاری از مردم محلی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به این منطقه سفر می‌کنند تا چند ساعتی به تفریح و تماشای طبیعت اطراف این تنگه بپردازند و از قایق‌سواری در تنگه لذت ببرند. پیاده‌روی در صخره‌ها و دشت یکی از سرگرمی‌های مردم محلی است که در فصل‌های مختلف سال برای دورهمی با خانواده به این منطقه سفر می‌کنند. بهترین زمان بازدید از تنگه عقیلی بدون شک اواخر فصل زمستان و روزهای ابتدایی فصل بهار است که هوای این منطقه بسیار مطبوع می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.