رسانه اینترنتی فانیلی

بهترین گروه خونی

چقدر درباره گروه‌های خونی مختلف اطلاعات دارید؟ می‌دانید بهترین گروه خونی چیست؟ یا گرانترین گروه خونی کدام است؟! دانستن اینکه گروه خونی شما چیست به شما کمک می‌کند که در مواقع اضطراری بتوانید به دیگران کمک کنید یا دیگران به شما کمک کنند.

به‌تازگی گروه خونی نیز مثل ماه تولد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و هرکسی ادعا می‌کند که بهترین گروه خونی را دارد؛ اما واقعا کدام گروه خونی می‌تواند بهترین باشد؟ با رسانه اینترنتی فانیلی تا انتهای این مقاله علمی همراه باشید.

بهترین گروه خونی افراد کدام است؟

معمولا شرایط بحرانی و اضطراری عامل تشخیص بهترین گروه خونی است. در شرایط ویژه گـروه خونی O منفی چون در دسترس‌ترین گـروه خونی است، می‌تواند تنها گزینه نجات باشد. از سوی دیگر، افراد با گـروه خونی AB مثبت می‌توانند به‌عنوان گیرنده عمومی عمل کنند، چون پلاسمای این گـروه خـونی هیچ آنتی‌بادی برای مبارزه با سایر گروه‌های خـونی ندارد. با تمام این‌ها اگر نیاز به تزریق خون داشته باشید، باید حتما آزمون سازگاری (کراس مچ) را انجام داده باشید.

چرا گروه خونی اهمیت دارد؟

تا قبل از سال 1901 که یک دانشمند اتریشی به نام کارل لندشتاینر گروه‌های خـونی را کشف کرد کسی از اهمیت گـروه خونی خبر نداشت! به همین دلیل بسیاری از مردم در اثر تزریق خون جان خود را از دست می‌دادند. اکنون متخصصان می‌دانند که آنتی‌بادی‌های موجود در خون گیرنده ممکن است با آنتی‌بادی‌های خون دهنده تداخل داشته باشد و همین سبب مرگ گیرنده شود.

تطابق گروه‌های خونی یک امر حیاتی است!

در حال حاضر دنیا می‌داند که تطابق گروه‌های خـونی گیرنده و دهنده بسیار مهم است؛ مثلا افراد با گـروه خونی A می‌توانند از هم‌گروهی خود خـون بگیرند؛ اما نمی‌توانند از گـروه خونی B خـونی دریافت کنند. با این وجود گـروه خونی O منفی به‌عنوان بهترین گـروه خونی می‌تواند به‌تمامی گروه‌ها خـون اهدا کند.

بهترین گروه خونی برای اهدای خون کدام است؟

همان‌طور که متوجه شدید بی‌خطرترین گـروه خونی اهداکننده O است که آنتی‌بادی برای آنتی‌ژن‌های A، B یا Rh ندارد.

فرق گروه خونی O مثبت و O منفی چیست؟

گروه‌های خونی O بیشترین دهنده خـون هستند با این تفاوت که o مثبت فقط به گروه‌های خـونی با Rh مثبت می‌توانند خون اهدا کنند و O منفی به تمام گـروه خونی‌ها چه مثبت و چه منفی می‌تواند خـون بدهد.

بهترین گروه خـونی گیرنده کدام است؟

گـروه خونی AB مثبت به‌عنوان خسیس‌ ترین گـروه خونی شناخته می‌شود؛ چراکه از تمامی گروه‌ها خـون دریافت می‌کند؛ اما تنها به گـروه خونی خودش می‌تواند خـون اهدا کند.

گرانترین گـروه خونی دنیا کدام است؟

Rh-null نادرترین گـروه خونی است که به‌عنوان خـون طلایی شناخته می‌شود. خون Rh-null با فقدان کامل آنتی‌ژن در سیستم Rh مواجه است! این در حالی است که تنها 43 نفر روی زمین دارای این گـروه خونی هستند و تنها 9 اهداکننده برای این گـروه خونی وجود دارد!

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.