رسانه اینترنتی فانیلی

با چند ترفند ساده خش و لک شیشه عینک را از بین ببرید

اگر نمی‌دانید که خش روی عدسی عینک خود را چگونه با هزینه کم از بین ببرید، این مطلب را از دست ندهید.

امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند مشکل مادرزادی، مطالعه بسیار و .. از عینک طبی یا آفتابی استفاده می‌کنند؛ یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوند، به وجود آمدن خش روی شیشه عینک است؛ با توجه به اینکه قیمت شیشه عینک بالا است، به همین جهت بسیاری از افراد سعی دارند با خرید مایع خش گیر عینک، این مشکل را برطرف کنند؛ اما برای حل این مشکل، خرید مایع خش گیر تنها راه‌حل نیست؛ امروز در این مطلب از رسانه اینترنتی فانیلی قصد داریم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن به راحتی یتواند خش ایجاد شده روی عدسی عینک را از بین ببرید.

روش‌های برطرف کردن خش شیشه عینک

خش به وجود آمده روی عدسی عینک می‌تواند دید فرد را محدود کرده و به مرور زمان باعث ایجاد سردرد شود؛ به همین دلیل آگاهی از چند طرف که بتوانید به راحتی بدون آنکه مبلغ زیادی بپردازید، این مشکل را برطرف کنید می‌تواند بسیار کمک کند؛ معمولا عدسی عینک از جنس شیشه، پلی کربنات یا پلاستیک است؛ جنس پلاستیکی آن معمولا در بین افراد عمومیت بالایی دارد؛ چرا که وزن سبک‌تری دارد و قیمت آن بسیار مناسب‌تر است؛ اما در مقابل بیشتر از دو مدل دیگر دچار خش می‌شود؛ برای حل این مشکل بهترین راه انتخاب یکی از مراحل زیر است.

استفاده از خمیر دندان

یکی از ساده‌ترین روش‌های برای از بین بردن خش شیشه عینک طبی، استفاده از خمیر دندان است؛ در این روش توجه داشته باشید که خکمیر دندان باید ساده، بدون اسانس یا ژل سفید کننده باشد؛ چرا که خمیر دندان دارای مواد ساینده میکروسکوپی می‌باشد که باعث پولیش کردن لایه خارجی لنز می‌شود؛ برای مثال بهترین راه این است که از خمیر دندان کودکان استفاده کنید.

در این روش ابتدا یک پارچه نرم و بدون پرز را انتخاب کرده، سپس مقداری خمیر دندادن را بر روی عینک زده و با پارچه پخش کنید؛ در نهایت با استفاده از انگشت شست خود، به آرامی خمیر دندان را بر روی عدسی بکشید و بعد از گذشت چند دقیقه عینک را با استفاده از آب گرم بشویید و به آرامی خشک کنید.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن خش شیشه عینک

به طور کلی جوش شیرین یک پاک کننده طبیعی و قوی در خانه داری است که به راحتی می‌تواند لکه‌ها را از بین ببرد؛ برای از بین بردن خط و خش شیشه عینک دودی و طبی نیز بسیار کاربرد دارد؛ در این روش مقداری جوش شیرین را به آب اضافه کنید تا ماده خمیری به دست آید؛ سپس مقدار زیادی از خمیر را روی شیشه عینک بزنید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را بشویید؛ در این روش خاصیت قلیایی جوش شیرین باعث می‌شود تا خش ایجاد شده به راحتی از بین برود و در نهایت یک عدسی شفاف داشته باشید.

رفع خش شیشه عینک با واکس ماشین

شاید برای بسیاری از افراد جالب باشد که چگوئنه می‌توان با استفاده از واسک چگونه می‌توان خش عینک را از بین برد؛ این روش اغلب برای از بین بردن خش‌های روی عینک آفتابی به خصوص عدسی‌های ساخته شده از پلاستیک کاربرد دارد؛ برای این منظور واکس را آغشته به پنبه یا پارچه نرم کنید و به مدت ۱۰ ثانیه با حرکات دورانی بر روی عینـک خود بکشید. بعد با یک پارچه نرم خشک کنید. مانند دفعات قبل، عینـک را جلوی نور قرار دهید و در صورت مشاهده خش، دوباره این کار را تکرار کنید تا زمانی که دیگر هیچ خط و خشی را روی شیشه مشاهده نکنید.

استفاده از مایع خش‌گیر

توجه داشته باشید که برای پاک کردن عـینک به هیچ وجه از دستمالکاغذی، دستمال توالت و یا حوله استفاده نکنید؛ چرا کهه با اینکار باعث می‌شوید خش بیشتری روی عدسی عـینک به جای بماند؛ بهترین نوع دستمال برای پاک کردن شیشه عـینک، استفاده از دستمال میکروفایبر است؛ در این روش می‌توانید یک مایع خش‌گیر مناسب را از داروخانه تهیه کرده و شیشه عـینک خود را با استفاده از آن تمیز کنید.

 استفاده ازکرم ضد آفتاب برای پاک کردن شیشه عینک

همه کرم‌های ضد آفتاب در ساختار خود SPG با درصدهای مختلف دارند که برای مقابلمه با اشعه خورشید از آن استفاده می‌شود؛ اما این تنها کاربرد کرم ضد آفتاب نیست؛ شما می‌‍توانید با همین کرم‌های ضد آفتاب با SPG 45، خش عدسی عـینک را از بین ببرید؛ اما در این روش به این نکته توجه داشته باشید که از این روش تنها برای لنزهای پلاستیکی استفاده می‌شود؛ برای انجام اینکار کافی است مقداری ضدآفتاب را به سطح خش‌دار عـینک بزنید و پس از چند ثانیه با پارچه میکروفایبر آن را پاک کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.