رسانه اینترنتی فانیلی

آیا اینترنت 5G حقیقت دارد؟!

اینترنت 5G ‌ نسل پنجم اینترنت‌ها است و سرعتی در حدود ۱۰ تا ۲۰ مگابایت بر ثانیه دارد. میزان تأخیر در عملکرد آن نیز به ۰.۱ ثانیه رسیده است.

ینترنت 5G نسل جدید اینترنت است که سرعتی 10 تا 20 برابر 4G دارد. باید توجه داشته باشید که گوشی شما از این نسل اینترنت پشتیبانی کند؛ چون در غیر این صورت نمی‌توانید از آن استفاده کنید. راه‌اندازی اینترنت نسل پنجم قطعاً هزینه پایینی ندارد و برای به کار انداختن آن، باید هزینه دوبرابری پرداخت کرد. بااین‌حال با افزایش مصرف داده که روزبه‌روز شاهد افزایش آن هستیم، قطعاً هزینه‌ها با رشد 50 درصدی روبه‌رو خواهند شد. با مجله اینترنتی فانیلی همراه باشید.

اینترنت 5G چیست؟

حرف G به معنای نسل است و نسل پنجم اینترنت باید از نسل قبلی خود سرعت انتقال داده بیشتری داشته باشد و به ارتباطات بی‌سیم شکل تازه‌ای ببخشد. سرعت آپلود پست و استوری بیشتر می‌شود، برای تماس‌های تصویری مشکلات قبلی را نخواهید داشت و هزاران جذابیت دیگر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تفاوت سرعت 4G و 5G

ازآنجایی‌که  اینترنت G5 ادامه‌دهنده نسل چهار اینترنت است، سرعت نسل پنجم اینترنت 10 تا 20 مگابایت بر ثانیه است.

تأخیر در شبکه‌های نسل چهار 200 میلی‌ثانیه گزارش شده است این مقدار در مورد شبکه‌های نسل پنج به یک ثانیه رسیده است.

این تأخیر ممکن است برای شما اهمیتی نداشته باشد؛ اما این مدت، برای کاربرانی که بازی می‌کنند بسیار اهمیت دارد؛ ازاین‌رو می‌تواند تقاضای آن‌ها را پاسخگو باشد.

تفاوت دیگری که این اینترنت‌ها با نسل‌های قبلی خود دارد مقدار پوشش آن است، برای این نسل از اینترنت لازم است دکل‌ها نزدیک به هم باشند تا بازخورد بهتری را ارائه دهند.

کدام گوشی‌ها از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند؟

باتوجه‌به اینکه اینترنت نسل پنج مدتی در فناوری رویکرد مناسبی داشته است، گوشی‌هایی که از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند روانه بازار شده‌اند به این معنا که شما می‌توانید هم اکنون گوشی‌های موبایل که از این اینترنت پشتیبانی می‌کند را با قیمت بسیار منطقی خریداری کنید. باتوجه‌به اینکه ممکن است اینترنت نسل 5 مشکلاتی داشته باشد، به این زودی‌ها جای اینترنت نسل 4 را نخواهد گرفت. اما اگر شما از آن دسته آدم‌ها هستید که گوشی خود به مدت دو سال عوض نمی‌کنید، بهترین کار این است که گوشی‌هایی را در نظر داشته باشید که از اینترنت نسل 5 پشتیبانی کند.

پیام‌هایی جهت دریافت اینترنت نسل 5

شاید این روزها که بازار اینترنت 5G داغ است شما هم پیام‌هایی را مبنی بر راه‌اندازی اینترنت نسل 5 دریافت کرده و شما هم از روی کنجکاوی این پیام حاوی لینک را بازکرده باشید. توجه کنید که سودجویانی هستند که  از این طریق قصد دارند اطلاعات محرمانه شما را بگیرند و از آن‌ها استفاده کنند. در ابتدا قبل از هر اقدامی، از توانایی گوشی موبایل خود در اتصال به اینترنت نسل پنجم آگاهی پیدا کنید. چرا که به‌غیراز آن، امکان دسترسی به این اینترنت وجود نخواهد داشت.

به گفته پلیس فتا سودجویان برای دریافت اطلاعات از شما این پیغام را برایتان ی فرستند تا بتوانند از این طریق اطلاعات حساب شما را خیلی راحت گرفته و از آن سوءاستفاده‌های شخصی نمایند. پس در هنگام بررسی پیام‌های خود برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل باشید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.