رسانه اینترنتی فانیلی

آشنایی با شامپو های ضد ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلات ضایع افراد است که همواره به دنبال راه حلی برای درمان آن هستند.

استفاده از شامپو های ضد ریزش مو اولی مورد است که به ذهن همه افراد می‌رسد. به همین جهت دراین‌رابطه سؤالات بسیار زیادی مطرح می‌شود. بازار پر است از شامپوهای ضد ریزش بنابراین دانستن خصوصیات یک شامپوی خوب از واجبات است. همراه رسانه اینترنتی فانیلی باشید.

چه میزان ریزش مو در روز طبیعی است؟

یکی از سؤالاتی که بسیار از ما پرسیده می‌شود آن است که چه میزان ریزش مو در طول روز طبیعی است. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که در پوست سر هر فرد 100 هزر فولیکول وجود دارد.

طبق تحقیقات ازدست‌دادن روزانه 50 تا 100 تار مو کاملا طبیعی است. این تعداد تفاوت محصوصی در ظاهر موهای شما ایجاد نمی‌کند. البته افرادی که موی بلند دارند ممکن است به دلیل طول موهایشان احساس کنند تعداد بیشتری از موهایشان می‌ریزد.

چه چیزی باعث ریزش مو می‌شود؟

  • افزایش سن
  • ابتلا به بعضی از بیماری‌ها، مانند بیماری تیروئید
  • ژنتیک
  • عوارض جانبی داروها، از جمله داروهای کاهش وزن تزریقی
  • کاهش وزن شدید در مدت‌زمان کوتاه

خصوصیات شامپوهای ضد ریزش مو

بهترین شامپو ضد ریزش مو آقایان و خانم‌ها شامپویی است که با تمیزکردن پوست سر از رشد مو حمایت کند بدون آنکه آن را بیش از اندازه خشک کرده یا به آن آسیب برساند. بسیاری از این محصولات دارای موادی هستند که به طور موضعی فعالیت هورمون دی‌هیدروتستوسترون را کاهش داده یا رشد فولیکول مو را طولانی‌تر می‌کنند.

استفاده از شامپو مو دارای مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و کلاژن می‌تواند به ترمیم موها و پرپشت‌تر شدن آن کمک می‌کند. علاوه بر این موضوع کارشناسان توصیه می‌کنند که از مصرف شامپوهای دارای سولفات، پارابن و الکل اجتناب کرده و در عوض به دنبال مواد طبیعی مانند کافئین، عصاره‌ چای سبز، روغن درخت چای، رزماری و نعناع باشید.

در شامپو ضد ریزش باید به‌ دنبال چه موادی بگردید؟

برخی از مواد مفیدی که در فرمولاسیون محصولات ضد ریزش مانند تونیک یا شامپو ضد ریزش مو به کار می‌روند را در ادامه می‌خوانید:

  • فیتو کافئین یا کافئین گیاهی

از جمله شایع‌ترین عامل ریزش مو، دی‌هیدروتستوسترون (DHT) است. این مولکول، در نتیجه عملکرد آنزیم 5-آلفا ردوکتاز، از تغییر هورمون جنسی تستوسترون ایجاد شده و در صورت تماس با فولیکول مو، باعث ریزش موها و در نهایت ازدست‌رفتن دائمی آن‌ها می‌شود.

  • ماینوکسیدیل

سازمان غذا و داروی آمریکا این ماده را برای درمان ریزش مو تأیید کرده است. بعضی از شامپوها ماینوکسیدیل را به‌عنوان یک ماده مؤثره درمانی در ترکیبات خود دارند؛ بنابراین هنگام خرید شامپوهای ضد ریزش مو حتماً به این ماده دقت کنید.

  • نیاسین (ویتامین B3)

این ویتامین که ذکر کردیم باعث تحریک ریشه مو و در نهایت پرپشت‌شدن موهای می‌شود و گردش خون را در پوست نیز تحریک می‌کند.

  • بیوتین (ویتامین H)

بیوتین نوعی ویتامین محلول در آب و از خانواده ویتامین‌های B است. وجود این ویتامین در رژیم غذایی برای رشد مو ضرورت دارد؛ بنابراین استفاده از مواد غذایی غنی از بیوتین هم می‌تواند در درمان ریزش مو مؤثر باشد.

بعضی از شامپوها نیز این ویتامین را در ترکیبات خود دارند. بیوتین باعث پرپشت‌شدن مو و کاهش شکنندگی تارهای مو می‌شود.

  • اسانس‌های روغنی

بعضی از اسانس‌های روغنی برای بهبود سلامت کلی مو، افزایش ضخامت تارها و همچنین کاهش شکنندگی مو مفید و اثرگذار هستند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تازه ترین مطالب
فرهنگی هنری,ورزشی,گردشگری,آموزشی

تازه ها

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.