کاهش وزن

کاهش وزن یکی از دغدغه های نسل جوان است؛ به همین دلیل در این مقاله پنج روش برای کاهش وزن با ماده غذایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

زیتون و روغن زیتون

مطالعات مختلف نشان داده است که روغن زیتون یا یک رژیم غذایی غنی از روغن زیتون سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ روی افراد مبتلا به کلسترول بالا انجام شد، نمونه خون که فقط دو ساعت پس از خوردن یک وعده غذایی با روغن زیتون توسط افراد گرفته شد، در مقایسه با افرادی که یک وعده غذایی پخته شده با روغن ذرت می‌خورند، پتانسیل کمتری برای لخته شدن خون نشان داد.

پیاز

تحقیقات نشان داده اند که پیاز به خوبی سطح کلسترول LDL را کاهش می‌دهد و علت آن احتمالاً یک فلاونوئید است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و از انسداد عروق در اثر کلسترول جلوگیری می‌کند.

جو دوسر

جو دوسر، سبوس و سایر غلات کامل منابع بسیار خوبی از فیبر محلول هستند، ماده مغذی‌ای که می‌تواند به کلسترول رژیم غذایی متصل شده و از جذب آن توسط بدن جلوگیری کند.

لوبیا

مصرف منظم‌ها حبوبات، لوبیا، نخود و عدس کلسترول را کاهش می‌دهند. این یک دلیل خوب برای افزایش میزان مصرف این خوراکی‌ها است. لوبیا و سایر حبوبات مقدار زیادی فیبر و آنتی اکسیدان دارند که هر دو به طور مفیدی بر کلسترول تأثیر می‌گذارند.

زردچوبه

این ادویه زرد روشن که اغلب در خاورمیانه استفاده می‌شود، یک ماده ضد التهابی قوی است و همچنین می‌تواند به کاهش سطح LDL در خون کمک کند.

هر هفته، شنبه ها با هفته نامه اینترنتی فانیلی همراه باشید!

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در google
Google+

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *