رسانه اینترنتی فانیلی

موزه ایران باستان

موزه ملی ایران (موزه ایران باستان) قدیمی‌ترین، مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و از غنی‌ترین موزه های ایران است. این موزه به دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی تقسیم می‌شود. در بخش ایران باستان اشیای تاریخی از دوران پارینه سنگی تا دوران ساسانی به نمایش گذاشته شده است. در بخش اسلامی هم آثار دوران پس از اسلام به نمایش در آمده است. با موزه‌گردی فانیلی در موزه ملی ایران همراه شوید تا سفری هیجان‌انگیز به اعماق جهان باستان داشته باشیم.
موزه ایران باستان

معرفی موزه ملی ایران

موزه ملی ایران به‌عنوان اولین موزه رسمی کشور و موزه مادر، با زیربنای بیش از ۲۰ هزار متر مربع و مساحت ۱۸ هزار متر مربع، شامل دو بخش موزه ایران باستان و موزه باستان‌شناسی و هنر اسلامی است. بیش از ۳۰۰ هزار شی از ادوار مختلف فرهنگی ایران یعنی از دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی در این موزه نگهداری و به نمایش گذاشته شده است.

موزه ملی ایران کجاست؟

مجموعه موزه ملی ایران در استان تهران قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود.این موزه در مجاورت خیابان سی‌تیر و در بخش غربی خیابان ملل متحد، شمال خیابان امام خمینی یا سپه سابق و در غرب وزارت امور خارجه قرار دارد. 

مسیر دسترسی به موزه ملی ایران

برای رسیدن به موزه ملی ایران کافی است در ایستگاه امام خمینی (ره) در تقاطع خط یک و دو مترو از قطار پیاده شوید و پس از خروج از ایستگاه با پنج دقیقه پیاده‌روی به‌سمت غرب در خیابان امام خمینی (ره) به ابتدای خیابان سی‌تیر و موزه ملی ایران برسید.

ایستگاه میدان حسن آباد نیز شما را به این موزه می‌رساند. برای این منظور کافی است در ایستگاه حسن آباد از مترو پیاده شوید تا با کمتر از پنج دقیقه پیاده‌روی به طرف شرق در خیابان امام خمینی، به تقاطع خیابان سی تیر و موزه ملی ایران برسید. همچنین در نزدیکی موزه ملی پایانه مسافربری وجود دارد که می‌توانید با اتوبوس‌های عمومی خودتان را به این مکان برسانید.

  • آدرس موزه ایران باستان: میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی‌تیر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

بیشتر بخوانید

رویدادهای ویژه

به زودی رویدادهای ویژه در این مکان برای شما قابل نمایش خواهد بود.

طنز و سرگرمی

فرهنگی هنری

پیشنهاد ویژه

ورزشی

کسب و کار

خرید خوب

رویدادها