the notebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter

فیلم سینمایی The Notebook به کارگردانی Nick Cassavetes و نویسندگی Jeremy Leven می باشد. هنرمندان نظیر Gena Rowlands, James Garner, Rachel McAdams  در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.

فیلم The Notebook چارچوب زمانی دوگانه‌ای از شخصیت‌های واحد را به تصویر می‌کشد. در صحنه‌ های مربوط به دوران مدرن نقش نوا و الی توسط جیمز گارنر و جنا رولاندز (مادر کارگردان) ایفا می‌شود. در صحنه‌ های مربوط به جنگ جهانی دوم شخصیت‌های اصلی رایان گاسلینگ و ریچل مک آدامز هستند. گویا الی از دمانس (زوال عقلی) رنج می‌برد از این رو نوا برای آنکه ذهن او را به حرکت وادارد از روی دفترچه، خاطرات پر سر و صدا و عاشقانه میانشان را بازگو می‌کند. آنها زمان نوجوانی یکدیگر را در دوران پیش از جنگ جهانی دوم در آمریکا ملاقات می‌کنند. نوا در نگاه اول عاشق الی می‌شود اما مدتی طول می‌کشد تا الی را نسبت به علاقه خود متقاعد کند. آنها به سرعت به دلیل عدم تجانس موقعیت اجتماعی مشکل‌ساز می‌شوند زیرا دختر در ناز و نعمت است و پسر از خانواده کارگری. عدم تایید مادر الی (جوآن الن) باعث بر هم خوردن رابطه آن دو می‌شود. اما سرنوشت آن دو را پس از جنگ دو مرتبه در کنار هم قرار می‌دهد این در حالیست که الی قرار است با سربازی خوش قیافه ازدواج کند (جیمز مارسدن).

سکانس‌های دهه ۱۹۴۰ فیلم سینمایی The Notebook چشم‌نواز تر از دهه ۲۰۰۰ است. درست است که عشق الی و نوا مساله‌ای معمولی است اما کازوتس شخصیت‌ها را به خوبی کارگردانی کرده و آنها را خواستنی جلوه داده (دلتان می‌ خواهد به هم برسند) و میان گاسلینگ و مک آدامز جاذبه مشهودی به چشم می‌خورد. فیلمبرداری خاطره انگیز است و صدای موسیقی بالا نمی‌رود. متاسفانه هر جا که گارنر و رولاندز کار را به دست می‌گیرند اوضاع چندان جالب پیش نمی‌رود. بخشی از داستان که مربوط به آنهاست جذابیتی ندارد. این بخش تنها تقلید ضعیفی از آیریس است (که با خاطراتی که در حال محو شدن هستند بسیار تلخ‌تر از آنچه Notebook مواجه شده رودررو می‌شود). صحنه‌های دوران مدرن نه تنها بسیار بی روح هستند بلکه قبول اینکه اینها همان افرادی هستند که در دهه ۱۹۴۰ عاشق شده‌اند بسیار مشکل است. خوشبختانه تنها ۲۰٪ فیلم مربوط به دوران کهنسالی آنهاست.

بهترین حرفی که در مورد این فیلم می‌توان زد این است که این فیلم پادزهری برای محیط خشن مرد محور است اما در مورد ناتوانی آن در جنبه‌ های مدرن داستان باید گفت که به سطح احساسات گریه‌ داری که باید به آن برسد نرسیده است.

هر هفته، شنبه ها با هفته نامه اینترنتی فانیلی همراه باشید!

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین ها

کافه حوض کاشی
آدرس

خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، خیابان بهشهر، پلاک ۹

تماس با ما

تلفن: ۰۲۱۸۸۴۹۱۵۶۰ – ۰۲۱۸۸۴۹۱۳۸۹

ساعت فعالیت ما

روزهای عادی: ۸ صبح تا ۱۱ شب

روزهای جمعه و تعطیلات رسمی: ۸ صبح تا ۱۱ شب

شنبه 08:00 23:00
یکشنبه 08:00 23:00
دوشنبه 08:00 23:00
سه شنبه 08:00 23:00
چهارشنبه 08:00 23:00
پنج شنبه 08:00 23:00
جمعه 08:00 23:00

در حال حاضر کافه حوض کاشی باز است.